چه رنگ مبلی برای خانه من مناسب است؟

3 3 1

هنگام انتخاب رنگ مبل، نکته اصلی این است که رنگ مبل باید بخشی از رنگ بندی کلی فضای داخلی اتاق باشد. بنابراین، نباید با ایده کلی داخلی مطابقت داشته باشد. از آنجایی که مبل در پس زمینه دیوارها قرار دارد، قبل از هر چیز باید هارمونی رنگی در جفت مبل و دیوار ایجاد شود. برای ایجاد هماهنگی کامل رنگ در کل فضای داخلی، توصیه می شود به اتاق توجه کنید.

حال بیایید قوانین ساده برای انتخاب رنگ مبل را تحلیل کنیم. ابتدا باید نوع رنگ مبل را انتخاب کنید مبل ها را با توجه به نوع رنگ می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد.

مبل های تک رنگ متنوع تر هستند، راحت تر می توان آنها را با سبک و رنگ داخلی تطبیق داد. مبل های ساده برای هر اتاقی مناسب هستند. اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه یا مهد کودک.

3b925cf9 38c7 40bb 8731 1fa6ba14ba8a

اما مبل های طرح دار مخصوصاً روباز نیاز به کار جدی تری دارند. تابلو علاوه بر رنگ، فرم و ریتم خاصی دارد. و تعادل نه تنها در رنگ، بلکه در سایر پارامترها نیز باید در نظر گرفته شود.

فراموش نکنید که ظاهر مبل نیز به آن بستگی دارد. پارچه های کف دارای بافت های مختلفی هستند. پارچه هایی با بافت های مختلف، حتی پارچه های هم رنگ، می توانند در شرایط نوری اتاق شما متفاوت به نظر برسند. این به این دلیل است که پارچه هایی با بافت های مختلف نور را به طور متفاوتی منعکس می کنند.

بسته به نوع اتاق می توانید رنگ مبل را انتخاب کنید

انتخاب رنگ بستگی به هدف اتاق و نوع روان شما دارد. از این گذشته، اتاق استراحت نیازی به انفجار رنگ ندارد، بلکه به رنگ های آرام نیاز است و برعکس، یک رنگ محرک روشن در اتاق برای فعالیت مورد نیاز است. هنگام انتخاب رنگ مبل، هنگام انتخاب مبل برای نوع خاصی از اتاق، به این نکته توجه کنید.

بهتر است از رنگ های آرام و خنثی برای اتاق خواب استفاده کنید – بژ، خاکستری، آبی، صورتی آبی اگر مبل طرح دار است، پس الگوی آن روشن نیست و بهتر است با یک شکل صاف – گل، ابر و غیره. .

از آنجایی که اتاق نشیمن مکانی فعال برای استراحت است، رنگ مبل می تواند پررنگ تر از اتاق خواب باشد. برای رنگ های مناسب و روشن و نقش های روشن در کف مبل.

برای افزایش لحن و اشتها، طراحان استفاده از رنگ های روشن را در آشپزخانه توصیه می کنند. قرمز، نارنجی، زرد روشن. اگرچه می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، اما بر روی دیوارها یا سایر مبلمان آشپزخانه تأکیدی روشن ایجاد کنید.

به طور کلی پذیرفته شده است که همه چیز در اتاق کودکان روشن و ظریف است. در واقع، انتخاب رنگ های روشن و مبل های طرح دار روشن برای اتاق کودکان آرام مناسب است. رنگ های روشن آنها را تشویق به فعالیت بیشتر می کند.

یک نکته کوچک دیگر در مورد انتخاب رنگ مبل برای هر اتاق

در انتخاب رنگ مبل همیشه این را در نظر داشته باشید. ترکیب حجم-شکل-رنگ نیز باید ترکیب شود. رنگ مبل باید به گونه ای باشد که از نظر بصری فضای داخلی شما را بیش از حد وارد نکند.یک مبل بزرگ مشکی U شکل را در اتاق کودک یا اتاق خواب تصور کنید. به سادگی با انبوه رنگ خود کل محیط را تحت الشعاع قرار می دهد.

برای انتخاب رنگ مبل می توانید از رنگ بندی استفاده کنید

رنگ مبل باید با اجسام اطراف و رنگ های دیوار و کف هماهنگ باشد.

1 1 1

مبل تک رنگ

در این صورت رنگ مبل نیز همانند رنگ دیوارها انتخاب می شود. یا در یک سایه با رنگ دیوارها متفاوت است. این گزینه معمولا در فضای داخلی مینیمالیستی استفاده می شود. برای سالن خوبه

انتخاب رنگ خنثی

در این مورد، رنگ دیوارهای اتاق خنثی است – بژ، خاکستری، سفید، خاکستری بژ و غیره. مبل را هم به رنگ خنثی ولی متفاوت از رنگ دیوارها انتخاب می کنیم. انتخاب بی سر و صدا این به خوبی برای ایجاد فضای داخلی راحت و “پوشاننده” مناسب است.


انتخاب مبل خنثی

 دیوارهای روشن در مورد رنگ های روشن دیوارهای اتاق، یک مبل با رنگ خنثی، درک کلی از فضای داخلی را به خوبی متعادل می کند. این فضای داخلی روشن و پویا را متعادل می کند.


انتخاب نقطه رنگ با رنگ های خنثی و آرام دیوارها می توانید بر رنگ در برخی از جزئیات داخلی تاکید کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به صورت بصری بر بخشی از اتاق تأکید کنید یا رنگ آرام اتاق را با پاشیدن رنگ رقیق کنید. یک مبل روشن برای چنین راه حلی کاملاً مناسب است. سایر جزئیات انتخاب شده در رنگ مبل روشن نیز به افزایش تأثیر کمک می کند. مثلا پرده یا قاب عکس روی دیوار.


یکی دیگر از رویکردهای انتخاب رنگ مبل، انتخاب ترکیب رنگی هماهنگ مبل و محیط است. حالا بیایید بفهمیم که کدام رنگ مبل و محیط آن هماهنگ‌تر خواهد بود. چه جلوه بصری را می توان با یک یا رنگ دیگری از مبل به دست آورد.

مبل قرمز

مبل قرمز با رنگ های بژ، سبز روشن و خاکستری به خوبی ست می شود.رنگ قرمز فضایی رمانتیک در اتاق ایجاد می کند.

4 4 1

مبل زرد

مبل زرد به خوبی با سایه های خاکستری، آبی، سبز، بنفش و مرواریدی هماهنگ می شود. رنگ زرد فضایی شاد و آفتابی ایجاد می کند.

مبل نارنجی

مبل نارنجی با رنگ های آبی، خاکستری، سبز و آبی ترکیب خواهد شد. استفاده از مبل نارنجی برای ایجاد تداعی رنگ یا لهجه مناسب است.

مبل سبز

مبل سبز با رنگ های قرمز، زرد، قهوه ای و آبی احاطه شده است. رنگ سبز لهجه واضحی روی مبل ایجاد می کند – مبل مرکز توجه اتاق می شود.

مبل آبی

مبل آبی همراه با گل های زرد، قرمز و یاسی زیبا به نظر می رسد. رنگ آبی اثر آرام بخش دارد. بنابراین، در اتاق های استراحت خوب است

مبل بنفش

مبل بنفش برای محیط های یاسی، بژ، اسطوخودوس، خاکستری مناسب است. بنفش با تجمل و عظمت همراه است.

22 2

مبل خاکستری

مبل با خاکستری یاسی، قرمز و زرد ترکیب شده است. مبل خاکستری به فضای داخلی استحکام و شفافیت می بخشد.

مبل قهوه ای

مبل قهوه ای با رنگ های بژ، کرم، زرد، نارنجی، سبز، صورتی، یاسی و آبی ترکیب شده است مبل قهوه ای فضایی راحت و گرم را در اتاق ایجاد می کند.

6 6 1

مبل مشکی

مبل مشکی را می توان در کنار رنگ های قرمز، زرد، فیروزه ای و یاسی استفاده کرد.مبل مشکی در اتاق های روشن ظاهر خوبی دارد. در اتاق های کوچک، رنگ سیاه می تواند مضر باشد – فضایی تاریک ایجاد می کند.


پالت آبی مرموز

 آبی رنگ آسمان تاریک یا اعماق اقیانوس است. اگر طرح رنگ مناسبی برای اتاق پیدا کنید، زیبا به نظر می رسد. این را می توان پس از مطالعه رنگ آبی انجام داد: تن های روشن و گرم آن و همچنین سایه های سرد و تیره.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *