چیدمان مناسب مبل با توجه به متراژ خانه

مبل ال

دو مبل را با هم ترکیب کنید

یک ترکیب معمولی برای اتاق نشیمن، گروه بندی مشترک مبل دو نفره و سه نفره است. اگر اینها را با هم ترکیب کنید، بهتر است سه نفره را در سمت پهن و دو نفره را در سمت باریک اتاق نشیمن قرار دهید.

بسته به فضا، آنها می توانند در مقابل یکدیگر یا در زوایای قائمه با یکدیگر قرار بگیرند. یک میز قهوه یا فرش در این بین نباید به عنوان یک عنصر ارتباطی از دست برود!

تنها نقطه ضعف: اگر دو مبل را مقابل هم قرار دهید، می توانید تلویزیون را فقط در جلو قرار دهید. این بدان معناست که شما همیشه باید از یک طرف به تلویزیون نگاه کنید.

6 6 1

مبل و صندلی راحتی را با هم ترکیب کنید

ترکیب مبل و صندلی راحتی یکی از رایج ترین ترکیبات در اتاق نشیمن آلمانی است. از آنجایی که برای داشتن فضای مکالمه راحت، بهتر است روبروی یکدیگر بنشینید، مبل و صندلی راحتی را به طور ایده آل قرار دهید.

نکاتی در مورد مبلمان اتاق نشیمن: کاناپه را کجا قرار دهیم؟

آیا مبل مناسبی پیدا کرده اید یا قسمت نشیمن شخصی خود را کنار هم قرار داده اید؟ سپس همه چیز در مورد چیدمان صحیح مبل در اتاق نشیمن است. 6 نکته زیر به شما در قرار دادن صحیح کمک می کند.

1-  مبل در اتاق نشیمن

 در اتاق نشیمن مدرن، مبل دیگر نباید فقط به دیوار باشد. قرار دادن کاناپه در وسط اتاق به همان اندازه خوب است. به خصوص در اتاق‌های بزرگ، با یک کاناپه به دیوار، فضای زیادی را در وسط اتاق نشیمن خود به‌طور غیر ضروری اختصاص می‌دهید. اگر چندین قسمت (مانند آشپزخانه، اتاق غذاخوری و محل کار) در اتاق نشیمن شما به یکدیگر متصل شوند، یک مبل در وسط اتاق انتخاب خوبی است. سپس می توان از کاناپه به عنوان نوعی تقسیم کننده اتاق برای جداسازی نوری مناطق مختلف از یکدیگر استفاده کرد. مبل در وسط اتاق بنابراین برای آپارتمان های کوچک نیز ایده آل است، به عنوان مثال برای جدا کردن محل خواب از بقیه اتاق. این چیدمان برای اتاق نشیمن و غذاخوری ترکیبی نیز بسیار مناسب است. در این مورد، فقط دقت کنید که مبل خیلی بزرگ نباشد، زیرا فضا را بیش از حد باریک می کند. اگر نمی خواهید بدون یک مبل بزرگتر در یک اتاق نشیمن کوچک کار کنید، قرار دادن آن در مقابل دیوار معمولاً انتخاب بهتری نسبت به وسط اتاق است.

اگر می خواهید مبل خود را در وسط اتاق قرار دهید، مطمئن شوید که راه های مهم را مسدود نمی کند. مسیرهای معمولی، برای مثال، از آشپزخانه تا میز ناهارخوری یا بین دو در در اتاق های متصل هستند. اصلا نباید زیگزاگی کنید.

3b925cf9 38c7 40bb 8731 1fa6ba14ba8a

2-  مبل و پنجره

به ویژه آپارتمان های جدیدتر اغلب با تعداد زیادی پنجره و کل جلو پنجره مجهز هستند. اگرچه این یک فضای زندگی روشن و باز ایجاد می کند، اما تا حدی موقعیت تک تک مبلمان را محدود می کند. برای چیدمان مبل در اتاق نشیمن به این معنی است:

 اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی تا پنجره وجود دارد تا پرده ها و غیره بدون مشکل بسته شوند.

ترجیحاً مدل هایی با پشتی کم انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که می توانید پنجره را به اندازه کافی تاریک کنید تا از حریم خصوصی اطمینان حاصل کنید و از بازتاب در تلویزیون جلوگیری کنید.

در نظر بگیرید که کاناپه را به سمت پنجره قرار دهید تا از منظره بیرون لذت ببرید.

3. مبل جلوی بخاری

بهتر است مبل خود را مستقیماً در مقابل بخاری قرار ندهید. از یک طرف، گرما دیگر نمی تواند به خوبی در اتاق پخش شود و در زمستان بیشتر طول می کشد تا دنج و گرم شود. از طرفی این خطر وجود دارد که نقطه مورد علاقه شما در اثر گرما آسیب ببیند. اگر بخاری های برقی خیلی داغ باشند حتی خطر آتش سوزی وجود دارد!

با این حال، اگر تصمیم دارید مبل خود را در مقابل بخاری قرار دهید، مطمئن شوید که فاصله کافی را رعایت کرده اید. در حالت ایده آل، فاصله بین کاناپه و بخاری باید 50 سانتی متر باشد. به هیچ عنوان نباید از حداقل فاصله 20 سانتی متری پایین بیایید! برای ایمن بودن، بهتر است یک نوار فاصله وصل کنید تا مبل به طور تصادفی لیز نخورد و فاصله بدون توجه کاهش یابد.

5. مبل و تلویزیون

تلویزیون به بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از اتاق های نشیمن تبدیل شده است. این گاهی اوقات با محدودیت های قابل توجهی در قرار دادن بقیه مبلمان همراه است. در اصل، بهتر است تلویزیون را روبروی پنجره قرار ندهید، زیرا در این صورت نور بر روی صفحه نمایش منعکس می شود و تجربه تلویزیون بدون مزاحمت غیرممکن است. بنابراین بهتر است آن را در کنار پنجره و پشت به دیوار قرار دهید.

همچنین دقت کنید که فاصله بین مبل و تلویزیون حدود ۲ تا ۳ برابر مورب صفحه نمایش باشد. در بهترین حالت فاصله تلویزیون با کف حدود 1 متر است. اگر سیستم صوتی نیز راه اندازی کرده اید، باید حداقل 2.5 متر بین نقطه مورد علاقه خود و تلویزیون فاصله داشته باشید.

5 5 1

4- مبل و میز قهوه خوری

میز قهوه یکی دیگر از موارد اضافه شده به اتاق نشیمن برای راحتی بیشتر قسمت نشیمن است. میز در موقعیت خوبی قرار می گیرد که به راحتی از روی مبل به آن دسترسی پیدا کنید. با این حال، نباید آنقدر به صندلی نزدیک باشد که دیگر نتوانید به راحتی بلند شوید. بنابراین فاصله تقریباً 45 سانتی متری بین میز و کاناپه توصیه می شود.

همچنین در نظر داشته باشید که ارتفاع و شکل مناسب میز قهوه به مبل نیز بستگی دارد. ارتفاع صندلی باید همیشه یکسان یا بالاتر از خود میز باشد. بسته به اندازه و شکل مبل، میز قهوه خوری مستطیلی، مربع، مثلثی، گرد یا بیضی مناسب تر است. میزهای گرد معمولاً با مبل های کوچک و میزهای مستطیلی یا بیضی شکل با مبل های بزرگتر تناسب بیشتری دارند.

چیدمان مبل در اتاق نشیمن: جهت گیری مناسب

بهترین راه برای تنظیم مکان مورد علاقه شما در درجه اول به هدفی که در نظر گرفته شده است بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا در درجه اول می خواهید مکانی راحت برای تماشای تلویزیون داشته باشید؟ سپس مبل خود را با نمای مستقیم از تلویزیون تنظیم کنید. از طرف دیگر، یک مبل گوشه ای مفید است اگر بخواهید چندین مکان را به طور همزمان هدف قرار دهید، به عنوان مثال یک شومینه و یک جلو پنجره.

55 1

اگر به چیدمان مناسب مبل و تلویزیون وابسته نیستید، این امکان را نیز دارید که محل نشیمن خود را به صورت زاویه دار تنظیم کنید. بهتر است مبل را یا به صورت مورب در وسط اتاق یا مستقیماً در جلوی یک گوشه قرار دهید. اتفاقاً فضای گوشه می تواند به طور بهینه برای یک لامپ یا یک گیاه استفاده شود.

اگر چندین گزینه صندلی را با یکدیگر ترکیب می کنید، مطمئن شوید که همه عناصر جداگانه رو به روی یکدیگر قرار دارند. از این گذشته، شما می خواهید بتوانید در حین چت کردن با هم به یکدیگر نگاه کنید.

نکته دیگر: بهتر است کاناپه خود را طوری قرار دهید که پشت آن رو به در نباشد – این امر کمتر جذاب به نظر می رسد. در صورتی که هنگام ورود به اتاق صندلی از جلو یا از پهلو دیده شود فضای راحت تری ایجاد می شود.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *