خرید حضوری و آنلاین مبل + مبل ارزان در مشهد

6df6a8d5 0940 455c b01b c4f4e0ea26d7

اگر می‌خواهید به راحتی بیش از دو نفر را در یک زمان بنشینید، مبل یکی از لوازم اصلی اتاق نشیمن است. از آنجایی که این قطعات مبلمان بزرگ می توانند سرمایه گذاری باشند، بهتر است قبل از خرید مبل دقیقاً بدانید که چه سبک هایی را باید انتخاب کنید. در این راهنما، با انواع مختلف مبل از جمله سبک های محبوب مبل و بازوها آشنا شوید. به علاوه، پاسخی به بحث مبل در مقابل کاناپه!

70452e1a 0f91 4e8b b016 4219b9763aec

مبل چیست؟ مبل در مقابل کاناپه

اصطلاحات «مبل» و «کاناپه» اغلب به جای یکدیگر برای اشاره به قطعات بزرگ و بالشتکی از مبلمان اتاق نشیمن استفاده می‌شوند که می‌توانند بین دو تا بیش از 10 نفر در محیط‌های مختلف، از شب‌های معمولی فیلم گرفته تا مهمانی‌های شبانه رسمی، جای بگیرند. اما آیا آنها در واقع یکسان هستند؟به طور خلاصه، بله – امروزه، اصطلاحات “مبل” و “کاناپه” معمولاً مترادف هستند.

از نظر تاریخی، واقعاً بین این دو اصطلاح تفاوت وجود داشت. کاناپه‌ها که از واژه فرانسوی «دراز کشیدن» یا «خوابیدن» («کاناپه») نام‌گذاری شده‌اند، کوچک، راحت و بدون بازو بودند. در مقابل، مبل‌ها از «صوفه‌های» عربی نام‌گذاری شدند که نیمکت‌های چوبی سختی بودند که با کوسن و پتو تزئین می‌شدند. مبل‌ها که معمولا بزرگ‌تر، رسمی‌تر و راحت‌تر از کاناپه‌ها هستند، قطعات ظریفی برای پذیرایی از مهمانان بودند.امروزه، برخی از طراحان از این تمایزات پیروی می‌کنند – مبل‌ها رسمی‌تر هستند، کاناپه‌ها معمولی‌تر هستند – اما بیشتر مردم معنای یکسانی را به هر دو نسبت می‌دهند. چه مبل تیمی باشید و چه کاناپه تیمی، مطمئناً آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد.

96964084 1d71 4f02 ba44 1d6689134cd8

انواع مبل

استاندارد: یک مبل استاندارد شامل یک نیمکت است که می تواند حداقل دو نفر را بنشیند، بازوها در دو طرف و یک پشتی. به طور معمول، مبل‌های استاندارد کاملاً روکش دارند و شامل کوسن‌های دوخته شده یا قابل جابجایی می‌شوند که روی صندلی نیمکت قرار می‌گیرند و پشت مبل را می‌پوشانند.

صندلی عشق: برای نشستن دو نفر – از نظر تاریخی، یک زوج – صندلی های عاشقانه کوچکتر و راحت تر از مبل های معمولی هستند. در غیر این صورت یک صندلی عاشق می تواند از نظر طراحی شبیه به یک مبل استاندارد باشد. تنها تمایز مهم اندازه کوچکتر آن است.

فوتون: فوتون ها مبل هایی هستند که می توان آنها را به صورت صاف دراز کرد و به عنوان تخت خواب استفاده کرد. بسیاری از فوتون ها برای تبدیل آسان تر روی زمین و بدون بازو هستند.

2f8efe30 1339 477b a2e0 ba95e69b7553

مبل راحتی: یک طرف صندلی مبل به سمت جلو کشیده می شود تا به شما امکان دهد بدون نیاز به عثمانی اضافی کاملاً دراز کنید.

نیمکت نشینی: مبل های معمولی تر و نیمکت مانندتر از مبل های معمولی و روزمره هستند.

سکشنال: سکشنال مبل بسیار بزرگی است که حداقل از دو تکه تشکیل شده است. این مبل‌ها می‌توانند بین چهار تا بیش از 10 نفر را در خود جای دهند و معمولاً به شکل L یا U هستند.

چسترفیلد: امضای این سبک مبل قدیمی، تافتینگ تمام بدن آن است. مبل‌های چسترفیلد مدرن که به‌طور سنتی برای تجسم مهارت و اعتبار دقیق ساخته می‌شوند، ظرافتی جاودانه را القا می‌کنند. این مبل ها معمولا دارای بازوهای رول شده به سبک تاکسیدو هستند.

قبل از خرید مبل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مبل ها اهداف مختلفی را انجام می دهند. آنها یک سکوی تصادف برای یکشنبه های تنبل و همراهی برای ماراتن های نتفلیکس هستند. آنها همچنین مرکز توجه اتاق و مکانی برای نمایش بالش های گرافیکی و پرتاب های بافتنی درشت هستند. قبل از خرید مبل، چند جزئیات کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند قطعه ای را پیدا کنید که نه تنها دوام زیادی داشته باشد، بلکه زمان بازی کافی نیز داشته باشد.
1. نوع مبل

اول از همه، تصمیم بگیرید که چه نوع مبل برای فضای خود می خواهید. رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

سنتی: این مدل استاندارد سه نفره است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود.

سکشنال: دقیقاً همانطور که به نظر می رسد، این مبل به بخش هایی تقسیم می شود که می توان آنها را متناسب با فضای شما مرتب کرد.

Sleeper: یک اسب کار واقعی، یک مبل تختخواب شو تبدیل شونده برای کسانی که فاقد اتاق مهمان یا اتاق خواب مناسب هستند ایده آل است.

Loveseat: برای نشستن دو نفر طراحی شده است.

نکته حرفه ای: منطقه ای که مبل در آن زندگی می کند را اندازه گیری کنید تا به جستجوی شما محدود شود.

234196aa f69d 47f6 b8c6 1a9ad7493763 1


2. سبک زندگی شما

آنا براکوی، یکی از بنیانگذاران و رئیس Chairish می گوید: پس از انتخاب نوع مبل، از خود بپرسید که مبل چگونه استفاده می شود. در نظر گرفتن:

چه کسی بیشتر وقت خود را صرف آن خواهد کرد؟

آیا یک مبل شیک و راحت برای مطالعه در روز و تماشای تلویزیون خانوادگی می خواهید؟

یا آیا خانواده شما به مبل محکم تری نیاز دارد که پشتیبانی بیشتری داشته باشد؟

Brockway می گوید: «این سؤالات به تصمیم گیری در مورد شکل، ارتفاع و سطح راحتی مبل کمک می کند.

3. بودجه شما

محدوده قیمتی را تنظیم کنید و در طیف گسترده ای از مارک ها و خرده فروشان تحقیق کنید تا قطعه مناسب را پیدا کنید (به بخش بهترین مکان ها برای خرید ما در زیر مراجعه کنید). مراقب کدهای تبلیغاتی و فروش های فلش باشید، و فراموش نکنید که هزینه های حمل و نقل و تحویل دستکش سفید (و سیاست های بازگشت!) را نیز در نظر بگیرید. وینتیج را نیز در نظر بگیرید. براکوی می گوید: «در بسیاری از موارد، مبلمان قدیمی 70 تا 80 درصد کمتر قیمت دارند و اغلب در واقع بهتر ساخته می شوند. “انتخاب یک مبل قدیمی نیز شخصیت، منحصر به فرد بودن و استایل را به یک اتاق می بخشد، و این بسیار ارزشمند است.

42b2d273 31a1 40aa a5c7 6b19eb7e8db3

انتخاب سبک مبل

انتخاب مبل همه چیز در مورد ایجاد تعادل بین سبک زندگی و زیبایی شماست. صندلی‌ها باید به دنبال گزینه‌های عمیق باشند، در حالی که سنتی‌ها ممکن است به سراغ لوسون کلاسیک بروند. اگر چه جریان به ظاهر بی پایانی از امکانات وجود دارد، در اینجا برخی از سبک های پایه مبل وجود دارد که باید بدانید.

انتخاب پارچه مبل

پارچه ای که برای مبل خود انتخاب می کنید به اندازه شکل و استایل آن مهم است. هیلداچوب، که توصیه می کند کل مجموعه ای از گزینه های پارچه را بررسی کنید تا بهترین گزینه را برای سبک زندگی شما پیدا کنید، می گوید: “این یکی از جنبه های کلیدی است که دوام و طول عمر آن را تعیین می کند.” در اینجا چند گزینه رایج وجود دارد.

ملکرد: وقتی صحبت از بچه‌ها، حیوانات خانگی و ریزش‌های مکرر به میان می‌آید، پارچه پرفورمنس بی‌معنی است. این مواد برای جلوگیری از لکه ها ساخته یا تصفیه می شوند و معمولاً در برابر آب و روغن مقاوم هستند.

ترکیب پشم: پشم بسیار بادوام و برای پنهان کردن لکه ها عالی است اما مراقبت از آن دشوار است. پشم و مخلوط های مصنوعی راحت تر تمیز می شوند و در برابر پرزها مقاومت می کنند.

کتانی: اثاثه یا لوازم داخلی کتانی تماماً جنبه زیبایی دارد، بنابراین طبیعتاً نگهداری بسیار بالایی دارد (بخوانید: به تمیز کردن حرفه ای نیاز دارد). نه تنها لکه ها را خیس می کند، بلکه مستعد چین و چروک است و به خوبی ساییده نمی شود.

20c81947 e5bb 4a3b 8bf7 9019cc3f4daf

چرم: بادوام و آسان برای تمیز کردن (فقط با یک پارچه مرطوب پاک کنید)، چرم یک انتخاب بی‌خطر برای کسانی است که خانواده و حیوانات خانگی دارند. اما به نوع چرم توجه داشته باشید: دانه کامل و دانه بالا بادوام ترین و با کیفیت ترین هستند در حالی که چرم آنیلین درمان نشده و مستعد خراش است.

مخمل: مترادف با لوکس بودن و ارائه شده در رنگ‌های جواهری غنی، مخمل را می‌توان از مواد مختلفی از جمله ابریشم که صاف، براق و ظریف است و از مواد مصنوعی مانند پلی استر یا ابریشم مصنوعی که بسیار بادوام و مقرون به صرفه‌تر هستند تهیه کرد. .

الیاف طبیعی: ابریشم و پنبه الیاف طبیعی رایجی هستند که برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شوند. ابریشم می تواند به سایش روزانه و همچنین نور خورشید حساس باشد، بنابراین برای یک قطعه روزمره ایده آل نیست. پنبه نسبتاً انعطاف‌پذیرتر و بادوام‌تر است، مخصوصاً زمانی که به صورت ترکیبی ظاهر شود.

مواد مصنوعی: اغلب برای قطعات مقرون به صرفه یا کارآمد استفاده می شود، مواد مصنوعی برای تقلید از الیاف طبیعی مانند استات (ابریشم بدلی)، شنل (پنبه مانند)، چرم مصنوعی و میکروفیبر (یک پلی استر بسیار خوب) ساخته می شوند.

خریدار مراقب باشد: «به پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌دار جسورانه توجه بیشتری داشته باشید، زیرا اینها اغلب پوشش‌های زرق و برق‌دار برای کیفیت مواد هستند.

بررسی ساخت مبل

مبل های بد ساخته شده هدف خود را برآورده می کنند، اما به اندازه کافی طولانی زندگی می کنند و متوجه خواهید شد که چگونه روکش ها از نظر رنگ و بافت محو می شوند و کوسن ها شکل یا تراکم خود را از دست می دهند. داشتن درک اولیه از اجزایی که یک مبل خوش ساخت را تشکیل می دهند به شما کمک می کند روی قطعه ای سرمایه گذاری کنید که می تواند در برابر سایش روزانه مقاومت کند. در اینجا مهمترین نقاط بازرسی وجود دارد که باید قبل از خرید بررسی کنید:

قاب ، مفاصل ،  تعلیق ، بالشتک و پرکننده ، اثاثه یا لوازم داخلی

be8ccf7c 3954 4a5f 9c8e 360735e03a08

1. قاب

چوب طبیعی جامدترین و مستحکم ترین مواد قاب است، در حالی که MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) کمترین اطمینان را دارد و احتمال خراب شدن آن بیشتر است.

2. مفاصل

اجزایی که قاب را کنار هم نگه می دارند نیز قابل توجه هستند. مبل هایی که صرفاً با رولپلاک یا چسب متصل می شوند، به اندازه یکی با ترکیب این دو و/یا اضافه کردن پیچ ها محکم نخواهد بود.

3. تعلیق

فنرها چیزی هستند که به مبل شما جهش و راحتی می دهند – یا کمبود آن. انواع اصلی عبارتند از:

8 طرفه با دست: مجموعه ای از سیم پیچ های فلزی که توسط یک لایه ریسمان (بسته شده روی) یا فلز اضافی پشتیبانی می شود. به گفته هیلدا چوب این بهترین است، اما معمولا هزینه بیشتری دارد.

فنرهای سینوسی: اینها بیشتر رایج هستند و دارای فنرهای S شکل هستند که از عمق مبل بالا و پایین می روند.

تعلیق تار: این یک گزینه مقرون به صرفه تر است که می تواند دارای یک سیستم پشتیبانی مانند بانوج باشد که از الیاف طبیعی ساخته شده است. از طرف دیگر، تارهای پیرلی از لاستیک ساخته شده و یک جایگزین بادوام است.

326afa70 413f 447c 8333 87decc2ba19a

4. بالشتک و پر کردن

وقتی صحبت از کوسن مبل می شود، سفت را ترجیح می دهید؟ قابل غرق شدن؟ هر دو؟ اینجاست که پر می شود. برخی از مبل ها ترکیبی از دو مبل دارند، یکی برای پشتی و دیگری برای کوسن ها.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *