بهترین پارچه برای مبل چیست؟

82745d08 f9e4 4399 afbd 0a8fcc912597


پارچه های روکش مبل: چرم در مقابل پارچه بزرگترین سوال هنگام انتخاب پارچه روکش مناسب برای مبل این است: چرم یا پارچه؟ متاسفانه پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. اینکه یک مبل چرمی شیک را ترجیح می دهید یا یک کاناپه پارچه ای راحت به ترجیحات و نیازهای شخصی و در نهایت به بودجه شما بستگی دارد.

802b44a4 8e2f 4cfd 9a32 c358f84e44c4


مبل چرمی

 مبل های چرمی عموماً به خاطر شخصیت نجیب خود شناخته می شوند – اما باید کمی بیشتر در کیف پول خود حفاری کنید. هرکسی که مبل چرمی خریداری می کند باید بداند که ظاهر آن به مرور زمان تغییر می کند. با این حال، دوستداران چرم از این امر استقبال می کنند و جذابیت خاص خود را ترجیح می دهند.


بسته به نوع چرم، مراقبت از مبل ها آسان است (چرم صاف و چرم مصنوعی) یا نیاز به مراقبت بیشتری دارند (چرم خشن). مخصوصاً چرم خشن در ابتدا نیاز به آغشته شدن دارد و باید مرتباً با یک محصول مخصوص مراقبت از چرم درمان شود. در جدول زیر مزایا و معایب برخی از انواع چرم را با جزئیات بیشتر برای شما فهرست کرده ایم.


مبل پارچه ای

 با مبل‌های پارچه‌ای، در مقایسه با مبل‌های چرمی، از نظر پارچه، رنگ و طرح تودوزی، انتخاب بیشتری دارید. به علاوه، مبل‌های پارچه‌ای معمولاً کمی ارزان‌تر از همتایان چرمی خود هستند. عیب مبل های پارچه ای اما این است که تفاوت های بسیار زیادی در کیفیت وجود دارد. بنابراین خرید باید به خوبی در نظر گرفته شود.

در مورد نگهداری، مبل های پارچه ای بسته به نوع آن نسبتاً آسان تمیز می شوند. ضربه زدن و جاروبرقی منظم باید به اندازه پاک کردن گهگاهی با یک پارچه مرطوب باشد. باز هم جدولی با مزایا و معایب پارچه های مبل مختلف برای شما داریم:


کدام پارچه برای مبل:

 مواد طبیعی یا الیاف مصنوعی؟ سوال مهم دیگر در انتخاب پارچه روکش مبل این است: مواد طبیعی یا الیاف مصنوعی؟ باز هم، این به ترجیحات، نیازها و بودجه شخصی شما و همچنین نگرش اولیه اکولوژیکی شما بستگی دارد.

مواد طبیعی مواد طبیعی عبارتند از :

چرم (اصیل)

 ابریشم

پشم

 پنبه

 کتانی

مزیت واضح مواد طبیعی این است که بسیار قابل تنفس و تنظیم کننده رطوبت هستند. همچنین روی پوست احساس خوشایندی دارند و بوهای محیط را با سرعت کمتری جذب می کنند. بنابراین بوی نامطبوع در مبل در مواد طبیعی بسیار نادر است.

2e724e80 9c94 4747 8045 b96ec6ba275d

عیب پارچه های طبیعی: برخی از آنها به لکه حساس هستند و تمیز کردن آنها نیز دشوار است. علاوه بر این، آنها اغلب تمایل به تشکیل قرص دارند و نسبتاً گران هستند.

الیاف مصنوعی

برخی از الیاف مصنوعی عبارتند از:

ویسکوز

میکروفیبر

شنل

پلی استر

چرم

الیاف شیمیایی این مزیت را دارند که معمولاً نسبتاً قوی هستند، مراقبت از آنها آسان است و به طور قابل توجهی ارزان تر از پارچه های ساخته شده از مواد طبیعی هستند. از طرف دیگر، آنها به سختی یا اصلاً تنفس نمی کنند، به این معنی که رطوبت وارد شده به درستی قابل انتقال نیست. علاوه بر این، مبل های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند پلی استر گاهی اوقات از نظر محیطی بسیار مشکوک هستند – ارزش دارد که در اینجا نگاه دقیق تری داشته باشید!

به منظور استفاده بهینه از مزایا و معایب الیاف طبیعی و مصنوعی، برخی از تولیدکنندگان اکنون هر دو نوع الیاف را در یک پارچه ترکیبی ترکیب می‌کنند. بنابراین این گزینه دیگری برای مکان مورد علاقه جدید شماست.


پارچه مبل:

 4 معیار کیفیت علاوه بر دو تصمیم بزرگ چرم یا پارچه و مواد طبیعی یا الیاف مصنوعی، هنگام ارزیابی اینکه کدام پارچه برای مبل مناسب است، باید به چهار معیار کیفی زیر نیز توجه کنید.

1. مقاومت در برابر سایش

مقاومت سایشی نشان می دهد که مبل چقدر در برابر اصطکاک مقاوم است و در Martindale اندازه گیری می شود. در روش موسوم به مارتیندیل، یک تستر سایش، یک نمونه پارچه را تحت فشار زیادی قرار می دهد. این اصطکاک ثابت با اثر همزمان وزن را شبیه سازی می کند. این روش تا زمانی انجام می شود که اولین علائم سایش قابل مشاهده باشد.

سپس مقدار مارتیندیل چرخه‌های سایش، یعنی چرخش‌ها را نشان می‌دهد تا زمانی که اولین نشانه‌های سایش ظاهر شوند. هرچه این مقدار بیشتر باشد، پارچه در برابر سایش مقاوم‌تر است. برای یک مبل خوب باید حداقل 15000 مارتیندال را هدف بگیرید.

4 4 1


 2. قرص زدن

 پیلینگ به ایجاد ندول بر روی پارچه ها (قرص = ندول) اشاره دارد. در اصل، این لزوماً نشانه ای از کیفیت پایین نیست، زیرا قرص تا حدودی یک پدیده طبیعی سایش و پارگی است. پرزهای خفیف را می توان به راحتی با یک تیغ کرکی یا پرز پاک کرد. روش Martindale همچنین برای آزمایش حساسیت به پیلینگ استفاده می شود. نمونه پارچه در معرض بین 2000 تا 6000 چرخه مالش است. در پایان روش، علائم استفاده حاصل بررسی می شود. اینها در مقیاسی از 1 (بسیار قوی) تا 5 (اصلاً) نشان می دهند که ماده آزمایش شده چقدر حساس است.

3. مقاومت در برابر سایش

مقاومت در برابر سایش نشان می دهد که یک پارچه چقدر قوی ساییده می شود. این ثبات رنگ هم در حالت خشک و هم در حالت مرطوب تست می شود. مقاومت سایشی نیز در مقیاسی از 1 (سایش بسیار زیاد) تا 5 (بدون / به سختی ساییدگی) ارائه می شود.

پارچه باکیفیت حتی پس از استفاده طولانی مدت، پارچه های دیگر را لکه نمی کند. به هر حال، رنگ های تیره به مراتب بیشتر از رنگ های روشن در معرض ساییدگی هستند!


 .4مقاومت در برابر نور

 ثبات نور به ثبات رنگ یک مبل در درجه اول در رابطه با اشعه UV اشاره دارد. با این حال، تعدادی از عوامل دیگر وجود دارد که می تواند باعث کم رنگ شدن پارچه شود. اینها شامل عرق کردن، خراشیدگی و استرس و غیره است. در یک روش آزمایشی خاص، بخش هایی از مواد مورد آزمایش در معرض نور UV قرار می گیرند. در نهایت، در مقیاسی از 1 (میزان نور بسیار کم) تا 8 (نور ماندگاری عالی)، سرعت یا شدت محو شدن پارچه نشان داده شده است – هر چه مقیاس بالاتر باشد، مبل کمتر محو می شود. مبل چرمی مشکی تا حدی با نور خورشید مهم: دیر یا زود، حتی بهترین پارچه در صورت قرار گرفتن در معرض مستقیم نور مستقیم خورشید – به خصوص پارچه های مبل های رنگ روشن – پژمرده می شود. بنابراین بهتر است مبل خود را در جایی قرار ندهید که بیشتر روز در معرض نور مستقیم خورشید باشد.

مبل گربه پسند: کدام کاناپه برای گربه ها؟

وقتی صحبت از مبل‌های گربه‌پسند به میان می‌آید، نظرات در مورد مناسب‌تر بودن مبل‌های چرمی یا میکروفایبر متفاوت است. صادقانه بگویم: در اینجا نیز پاسخ روشنی وجود ندارد، زیرا هر دو ماده مزایا و معایب خود را دارند.

از یک طرف، چرم این مزیت را دارد که به راحتی پاک می شود و موهای گربه شانسی ندارد. از سوی دیگر، مبل‌های چرمی بسیار مستعد خراش هستند – خراش‌های کوچک را می‌توان به راحتی با یک خودکار مخصوص اصلاح چرم پنهان کرد. با این حال، اگر پنجه های مخملی شما به طور دائم مبل را به پایه خراش ترجیح می دهند، آنقدر دوام نخواهد داشت.

از طرف دیگر الیاف مصنوعی مانند میکروفایبر برای دوستان چهارپای خراشدار مفید است زیرا بسیار سخت و مستحکم هستند. این ماده همیشه در بین صاحبان گربه محبوب است. این راه حل علاوه بر انعطاف پذیری، با نسبت قیمت به عملکرد بسیار مطلوب نیز متقاعد می شود. با این حال، اینها نسبتاً سریع باردار می شوند، که گاهی اوقات حذف موهای حیوانات را دشوار می کند.

ابریشم، مخمل و پنبه برای صاحبان گربه ممنوع مطلق است. این نوع پارچه های مبل از همان ابتدا بسیار مستعد پارگی هستند و تحت هیچ شرایطی نمی توانند در برابر چنگال های تیز گربه مقاومت کنند.

1 1 1


پارچه بادوام:

 کدام کاناپه برای کودکان؟ با وجود بچه ها در خانه، مبل ها یک چالش اضافی است. انگشتان شکلاتی، آب میوه های ریخته شده و لباس های کثیف ناشی از بازی در بیرون، برخی از دشمنان کاناپه هستند. بنابراین شما به یک پارچه روکش مبل با سایش و مراقبت آسان نیاز دارید. بنابراین، چرم و میکروفیبر به ویژه توصیه می شود. هر دو معمولاً به راحتی تمیز می شوند و حساسیت کمتری به لکه دارند. به طور کلی الیاف مصنوعی معمولا بهتر از الیاف طبیعی هستند.


پارچه مناسب برای مبل:

شما می دانید چگونه! چرم یا پارچه، مواد طبیعی یا الیاف مصنوعی، کدام پارچه برای مبل بهترین است از یک سو به نیازها و ترجیحات شخصی شما و از سوی دیگر به چهار معیار کیفی ذکر شده در بالا بستگی دارد .

و یک نکته دیگر در پایان: هنگام انتخاب مکان مورد علاقه جدید خود، آن را امتحان نکنید. به سادگی در یکی از شعب متعدد ما به ما مراجعه کنید. مشاوران ما با مشاوره و اقدام در کنار شما هستند و در انتخاب پارچه به شما کمک خواهند کرد.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *