چگونه میز ناهارخوری مناسب را پیدا کنیم

97f0fbe2 4c95 4983 8804 505101f14789

 

علاوه بر مبل، میز ناهار خوری نیز یک نقطه کانونی مهم در خانه است: اینجا جایی است که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند، جایی که با هم غذا می خوریم، صحبت می کنیم و می خندیم. شاید گاهی اوقات از میز ناهارخوری حتی برای انجام تکالیف یا دفتر کار خانگی استفاده شود؟ بنابراین بسیار مهمتر است که تصمیم خرید به خوبی در نظر گرفته شود و جدول از نظر ظاهر و عملکرد مطابق با نیازهای شما باشد.

4607f1a8 57bc 4cc6 ba96 ef67a17c02ab


 .1  برای برنامه ریزی:

 فضای مورد نیاز و اندازه اتاق را تعیین کنید اندازه میز ناهار خوری آینده باید در درجه اول بر اساس تعداد افرادی باشد که باید به طور منظم بتوانند در آن فضا پیدا کنند و شرایط فضایی چقدر فضای اجازه می دهد. آیا این میز بیشتر برای خانواده یک نفره در نظر گرفته شده است یا برای خانواده بزرگ؟ آیا دوستان مرتباً سر می زنند؟ آیا بهتر است یک میز آشپزخانه کوچک باشد یا میز بلند اتاق غذاخوری؟ برای پیوستن به انبوه برای اینکه میزهای ناهارخوری احتمالی را از دست ندهید، سؤالات زیر می تواند برای جهت یابی مفید باشد: میز باید در کدام اتاق باشد؟ چقدر فضا در آنجا موجود است؟ چند نفر باید سر میز ناهار خوری باشند؟ کدام شکل میز به بهترین وجه نیازهای ارتباطی من را در میز برآورده می کند؟ این سؤالات و سؤالات دیگر کمک می کند تا از قبل به فضای غذاخوری جهت اولیه داده شود و انتخاب میز مناسب آسان تر شود.

 .2 اندازه جدول مناسب را پیدا کنید

 اندازه میز ناهارخوری خانه شما در درجه اول با توجه به تعداد افرادی که باید بتوانند به راحتی روی آن بنشینند تعیین می شود. به عنوان یک قاعده کلی، هر نفر در میز باید حداقل 60 سانتی متر عرض و حداقل 40 سانتی متر عمق داشته باشد. زیرا روی میز ناهارخوری علاوه بر تنظیمات مکان، باید فضایی برای کاسه، قابلمه یا بشقاب و احتمالاً گلدان، شمع یا تزئینات دیگر نیز وجود داشته باشد، 20 سانتی متر اضافه به عمق میز اضافه شود. اگر فرض کنید دو نفر روی میز روبروی هم نشسته اند، عمق ایده آل حداقل 100 سانتی متر است. برای تعیین عرض صحیح میز ناهارخوری می توان از دستورالعمل های زیر استفاده کرد: 4 نفر: یک میز مربع باید حداقل 120 سانتی متر عرض داشته باشد، یک میز گرد حداقل 80 سانتی متر قطر داشته باشد. 6 نفر: میز مربع به عرض 180 سانتی متر، میز گرد به قطر 120 سانتی متر 8 نفر: میز مربع به عرض 240 سانتی متر، میز گرد به قطر 160 سانتی متر 10 نفر: میز مربع به عرض 300 سانتی متر، میز گرد به قطر 200 سانتی متر

3. ارتفاع و جای پای مناسب در اتاق

ارتفاع صحیح میز به ارتفاع بدن افرادی که قرار است روی آن بنشینند و به ارتفاع صندلی صندلی های مرتبط بستگی دارد. ارتفاع بیشتر صندلی ها در حدود 40-43 سانتی متر است و بهتر است میزهای ناهارخوری با ارتفاع 74-78 سانتی متر تکمیل شوند. بین صندلی و لبه پایینی میز باید حدود 30 سانتی متر فاصله باشد تا بتوانید راحت و بدون سفت بنشینید.

مهم: اگر صندلی از قبل موجود است، باید قبل از خرید میز اندازه گیری شود تا بعداً هر دو ارتفاع واقعاً مطابقت داشته باشند. امتحان کردن جدول جدید نیز ایده خوبی است.

برای تعیین فضای مورد نیاز برای میز ناهارخوری جدید در اتاق، دستورالعمل زیر اعمال می شود: برای اینکه مهمانان مجبور نباشند بین صندلی و میز تنگ بنشینند، عمق صندلی را به اندازه میز اضافه کنید و 30 سانتی متر دیگر اضافه کنید. – این به شما آزادی حرکت کافی برای ایستادن می دهد. این معمولاً باعث ایجاد فضایی بین 60 تا 80 سانتی متر می شود که باید در اطراف میز ناهار خوری آزاد باشد.

فاصله لبه میز تا دیوار در حالت ایده آل 90 سانتی متر است. در این قسمت بهتر است مانع درب اتاق یا مبلمان نشوید. برای اینکه بتوانید به راحتی با ویلچر مانور دهید، 150 سانتی متر فضای آزاد را در نظر بگیرید.

b4a70e0b 26cb 478e b456 44fbf67214a4

 .4 چوب، شیشه یا سنگ طبیعی:

 بهترین مواد برای میز ناهارخوری علاوه بر شکل و اندازه، مهم است که قبل از خرید میز ناهارخوری در مورد جنس آن نیز فکر کنید. در اینجا، به ویژه، سلیقه شما و سبک اتاق تعیین کننده است. زیرا یک میز ناهار خوری ساخته شده از چوب، فلز یا سنگ نیز تعیین می کند که ظاهر کلی زیباتر است یا روستایی.

4.1 زیبایی طبیعی: میز ناهار خوری چوبی

میز چوبی در بین میزهای غذاخوری کلاسیک است. به دلیل داشتن مواد طبیعی، بسیار پایدار و بادوام است و در عین حال گرما و راحتی زیادی را فراهم می کند. در اصل، می توان بین دو نوع تمایز قائل شد: میزهای چوبی جامد و میزهایی با لایه رویی چوب، به اصطلاح روکش 0.5 – 8 میلی متر ضخامت.

نوع چوب خواص (مانند پایداری و سختی) و همچنین ظاهر (دانه و رنگ) میز ناهارخوری را تعیین می کند. در حالی که چوب روشن به راحتی در هر اتاقی قرار می گیرد، چوب تیره واقعا برای اتاق های کوچک مناسب نیست.

میزهای چوبی در اندازه ها و طرح های مختلف موجود است. به عنوان جایگزینی برای میزهای آماده، راه حل های نجاری فردی نیز انتخاب خوبی هستند. آنها را می توان با نیازها و شرایط مکانی مربوطه تطبیق داد و با کیفیت خوب و بادوام خود متقاعد کرد.

نکته مراقبت: میزهای چوبی یا روغن کاری شده اند یا با لاک آب بند ارائه می شوند. میزهای روغنی را می توان به راحتی سمباده زد تا دوباره مثل نو بدرخشد. از طرف دیگر، میزهای ناهارخوری که با لاک مهر و موم شده اند، معمولاً در برابر مایعات مقاوم تر هستند.

ناهار خوری شیشه ای

هر کسی که یک میز چوبی را خیلی حجیم می‌بیند، می‌تواند فکر کند که آیا میز ناهار خوری شیشه‌ای فیلیگر برای خانه‌شان مناسب است یا خیر. شیشه شفاف، در ترکیب با یک قاب فیلیگران ساخته شده از چوب، فلز یا پلاستیک، با ظاهری سبک و برازنده مشخص می شود که به ویژه در اتاق های کوچک مفید است.

نکته مراقبت: ترس از شکستن صفحه میز در اولین فرصت بی اساس است: از شیشه مخصوصاً ضخیم و سخت شده ساخته شده است. با این وجود، صفحات شیشه ای مستعد خراش هستند و بنابراین باید با احتیاط رفتار شوند.

4.3 ظرافت بی انتها: میزهای غذاخوری ساخته شده از سنگ طبیعی

آنها بهترین ها در میان میزهای ناهار خوری هستند – و متاسفانه گران ترین. میز ناهار خوری ساخته شده از سنگ آهک مانند سنگ مرمر و تراورتن چیزی پیچیده و جاودانه را تابش می کند. در مقایسه با میز چوبی، میز سنگی خراشیده نمی شود و در مقایسه با میز شیشه ای، تمیز کردن با مراقبت صحیح آسان تر است.

نکته مراقبت: مراقبت از میزهای سنگی همیشه آسان نیست. در بدترین حالت، لکه ها می توانند ناشی از مایعاتی باشند که به داخل سنگ نفوذ می کنند. با این حال، با مراقبت خوب، میز سنگی برای مدت طولانی دوام می آورد – به خصوص اگر مهر و موم شده باشد. بهتر است از یک پارچه خشک یا کمی مرطوب و نرم و یک ماده تمیز کننده ملایم برای تمیز کردن استفاده کنید.

 .5چهار پا یا کمتر:

 فریم های مختلف یک میز، چهار پایه: اکثر میزهای ناهارخوری از این مدل کلاسیک پیروی می کنند. با این حال، برای میزهای ناهارخوری گرد یا بیضی، یک پایه میز تکی در وسط میز اغلب منطقی تر است. در اینجا فضای بیشتری برای نشستن وجود دارد و پایه های صندلی مانع از پایه های میز نمی شود. از طرف دیگر در مورد میز کناری دو صفحه عمودی در دو سر سر وجود دارد که می توان آنها را با یک پل متصل کرد. این ساختار به ویژه پایدار است، اما نشستن راحت در طرف های باریک میز را ارائه نمی دهد. نکته: هنگام خرید یک میز ناهار خوری قابل افزایش با چهار پایه یا بیشتر، باید محل قرارگیری پاها را در هنگام دراز شدن بررسی کنید. این کار از هر گونه برخورد بین پایه های میز و صندلی جلوگیری می کند.

d4371277 5d04 47bd 88b6 93851eca02d0


 .6 گرد، مربع یا مستطیل:

کدام شکل مناسب است؟ وقتی به دنبال میز ناهارخوری می گردیم، همیشه با این سوال مواجه می شویم که مستطیل شکل یا گرد؟ اگر میز نباید فضای زیادی از اتاق را اشغال کند، به راحتی می توان به سوال “گرد” پاسخ داد. در مقایسه با میز ناهار خوری بلند، میز ناهار خوری گرد فضای کمتری را اشغال می کند و بنابراین برای آشپزخانه های کوچک نیز مناسب است. علاوه بر این، شکل نرم صفحه میز تضاد ملایمی را با قطعات زاویه دار مبلمان ایجاد می کند و بنابراین به راحتی با وسایل موجود ترکیب می شود. مزیت دیگر: میز ناهار خوری گرد برای مجالس اجتماعی مناسب است. شما نزدیکتر به هم می نشینید و هیچ سلسله مراتبی وجود ندارد، زیرا هیچ انتهایی وجود ندارد. همه سر میز می توانند با همه صحبت کنند و هر کاسه یا کاسه ای در دسترس است. یک استدلال به نفع میز مستطیلی این است که می تواند افراد زیادی را در خود جای دهد. علاوه بر این، از گوشه ها و طاقچه ها با میزهای مستطیلی بهتر استفاده می شود. از آنجایی که میزهای ناهار خوری استاندارد هستند، در اندازه ها و انواع مختلفی موجود هستند. میزهای مربع شکل همه جانبه واقعی هستند که هم در آشپزخانه و هم در اتاق ناهار خوری ظاهر زیبایی را ایجاد می کنند. اگر فضا محدود باشد، میز را می توان در مقابل دیوار قرار داد. هنگامی که مهمانان می آیند، می توانید میز مربع را در وسط اتاق قرار دهید و فضایی برای چهار نفر ایجاد کنید.


 .7 ذخیره فضای هوشمند:

 میزهای ناهار خوری قابل افزایش اگر اغلب برای شام بازدیدکنندگان دارید و می‌خواهید به‌طور خودجوش چندین مهمان را دور میز جمع کنید، می‌توانید با یک میز ناهار خوری قابل افزایش انعطاف‌پذیر باشید: در اینجا میز میز را می‌توان با استفاده از یک پسوند درج شده، تاشو یا بیرون‌کش بزرگ‌تر کرد. پانل. به این ترتیب میزهای ناهارخوری مربع شکل به میزهای مستطیلی، میزهای مستطیلی تبدیل به میزهای بلند و میزهای ناهارخوری گرد تبدیل به میزهای بیضی شکل می شوند.

نکته:

اطمینان از اینکه میز کشیده و صندلی هایی که همراه آن هستند هنوز فضایی در اتاق دارند ضروری است. هیچ کس نمی خواهد با صندلی خود کنار دیوار بنشیند یا مجبور باشد از فردی که در کنارش نشسته است بالا برود.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *