نکات مهم چیدمان اتاق کودک + خرید مبل کودک

SC040 SILVANA 3

 

1. اتاق نوزاد به عنوان مکانی برای والدین و کودک

قانون طلایی ما در اتاق نوزاد: شما به عنوان پدر و مادر، به خصوص به عنوان یک مادر، در سال اول زندگی، ساعات زیادی را با فرزندتان در اتاق کودک می گذرانید. به همین دلیل اتاق را مطابق با ایده ها و خواسته های شخصی خود طراحی کنید.

صرف نظر از اینکه لوازم جانبی خود را می سازید، آنها را توسط یک حرفه ای تنظیم می کنید یا از مبلمان دست دوم استفاده می کنید، این محل استراحت مشترک شماست و اگر خوشحال باشید، فرزند شما نیز خوشحال خواهد شد.

IMG 20221226 205115 440

2. انتخاب مبلمان چه مبلمانی در اتاق کودکم نیاز دارم؟

یک گوشه کودک که به خوبی برنامه ریزی شده است شامل یک تخت و/یا یک تختخواب، یک میز تعویض لباس و احتمالاً یک کمد است. البته لوازم جانبی مناسب نیز مهم است. روند: رنگ سفید مایل به خاکستری همراه با منسوجات در رنگ های پاستلی. نقوش: قو، خرس قطبی و حیوانات جنگل.

3. یک میز تعویض طراحی کنید

ملزومات میز تعویض لباس: میز تعویض لباس با طراحی خوب مکانی برای لطافت است. در آغوش گرفتن، تعویض کردن، لگد زدن، مراقبت از نوزاد، خندیدن… در دو سال اول شما بین 3-4 ساعت در روز را با فرزندتان پشت میز تعویض سپری خواهید کرد! به همین دلیل به میز تعویضی نیاز دارید که کاربردی و هدفمند باشد. بنابراین به ایمنی، راحتی و بهداشت توجه کنید. زیرا زمانی که این شرایط برآورده شود، می توانید کاملاً روی کودک خود تمرکز کنید. روند: تشک های تعویض متحرک ساخته شده از چوب، به طوری که میز تعویض می تواند بعداً به یک صندوقچه خنثی تبدیل شود.

4. نقطه کانونی در اتاق کودک

تخت نوزاد ملزومات تختخواب: مطمئن شوید که تختخواب روی دیوار بیرونی و جلوی پنجره نباشد کودک باید یک خط دید واضح به در داشته باشد تا همیشه ببیند چه کسی وارد اتاق می شود یک تشک جدید در ابعاد دقیق تخت انتخاب کنید، در غیر این صورت وقتی کودک می خواهد پاهایش را زیر آن بلغزد. تخت نوزاد مجبور نیست با آنها “رشد” کند، زیرا تجربه نشان داده است که اکثر کودکان در سن 3 سالگی به تخت های بزرگ (190 سانتی متر یا 200 سانتی متر) روی می آورند.

SB004 MELORIN 1

5. فضای ذخیره سازی کافی را فراهم کنید

شرایط ذخیره سازی: جعبه ها را با ابعاد اتاق مطابقت دهید. عناصر ذخیره سازی خیلی زیاد فضا را از نظر بصری افزایش می دهند و بنابراین به راحتی کودکان کوچک را می ترسانند. کمد لباس باید قابل گسترش باشد. بنابراین سیستمی را انتخاب کنید که به راحتی قابل انطباق و گسترش باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که نوزادان در ابتدا لباس های بیشتری برای چیدن دارند تا آویزان کردن، به همین دلیل است که یک صندوق در سال اول زندگی معمولا کافی است.

6. لوازم جانبی مفید چه لوازمی برای کودکم نیاز دارم؟

داشتن یک لامپ کوچک روی میز تعویض ضروری است تا نوزاد را در شب نیز تعویض کنید. البته یک اسباب بازی نوازشگر هم نباید از دست داد. به اندازه یک لانه به اندازه محافظ سر در تخت نوزاد و لوازم آرایشی مختلف مانند روکش های دستمال مرطوب، ظروف یا حوله های کلاه دار. روند: کیسه خواب جایگزین معقولی برای پتوی کودک است. پوشاندن پاها چرخش کودک را در حالت مستعد دشوار می کند. باز شدن در ناحیه بازو به کودک امکان حرکت آزادانه بازو را می دهد. به لطف پوشش یکنواخت، خطر گرم شدن بیش از حد یا مشکلات تنفسی وجود ندارد.

7.  رنگ دیوار را انتخاب کنید

اتاق کودکم را به چه رنگی رنگ کنم؟ وقتی صحبت از انتخاب رنگ به میان می‌آید، همیشه این فرض وجود دارد که نوزادان به رنگ‌های خاص بهتر از بقیه واکنش نشان می‌دهند. اجازه ندهید که این شما را ناراحت کند و رنگ دیواری را که به نظرتان زیبا است انتخاب کنید – در این صورت کودک شما نیز احساس خوبی خواهد داشت. روند: کل اتاق را رنگ نکنید، فقط یک دیوار و لهجه های بازیگوش را با برچسب، خالکوبی و حاشیه تنظیم کنید.

8.  مواد در اتاق کودک کدام مواد برای مبلمان کودک من مناسب است؟

چوب یک ماده طبیعی است و به دلیل ماهیت انعطاف پذیری که دارد، برای تمام مبلمان کودک مناسب است. دقت کنید که چسب و رنگ حاوی ترکیبات شیمیایی با دوز بالا نباشد. پنبه بهترین ماده برای همه منسوجات است زیرا قابلیت تنفس، نفوذپذیری هوا و تمیز کردن آسان دارد. روند: مبلمان کودک از تولید چوب و پنبه تایید شده با رعایت تمام جنبه های اکولوژیکی و حقوق بشری ساخته شده است.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *