نحوه انتخاب رنگ مناسب برای فرش

66

یکی از رایج ترین سوالاتی که در اینجا در هیلدا چوب می پرسیم این است که چگونه فرش رنگی مناسب را انتخاب کنیم. هنگامی که خرید یک سرمایه گذاری مادام العمر باشد، این می تواند یک تصمیم دشوار باشد (به یاد داشته باشید که فرش خود را برای سال های طولانی خواهید داشت) البته هیچ کس نمی خواهد تصمیم اشتباهی بگیرد. البته هر خانه ای متفاوت است و همه ما سلیقه های متفاوتی داریم.

11

با این حال، ما می خواهیم با چند نکته اساسی به شما کمک کنیم:

اهمیت فرش در اتاق

هنگام انتخاب رنگ فرش، ابتدا باید از خود بپرسید که آیا فرش باید نقطه کانونی اتاق باشد یا اینکه باید به سادگی در اتاق ادغام شود. اگر می‌خواهید فرش چشم‌نواز باشد، رنگ آن باید در تضاد کامل با رنگ‌های دیگر اتاق باشد. از طرف دیگر، اگر می خواهید در اتاق به تعادل برسید، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با بقیه رنگ های اتاق هماهنگ باشد.


رنگ های گرم یا رنگ های سرد

 رنگ هایی که برای فضای داخلی خود انتخاب می کنید دارای معنای قوی هستند و همچنین بر روی رفتار و راحتی شما تأثیر می گذارند. رنگ های گرم اثر محرک دارند، در حالی که رنگ های سرد حس آرامش و آرامش را منتقل می کنند. آیا مقیاس رنگ دوران مدرسه خود را به خاطر دارید؟ رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و کرم به عنوان تن های گرم دسته بندی شدند. خاکستری، سبز و آبی به رنگ های سرد. حتی اگر فرش فقط یک عنصر دیگر در مجموعه اتاق باشد، به انتقال احساس گرم یا سرد کمک می کند. یک یا چند رنگ یکی از سوالات بزرگ در مورد رنگ این است که فرش چقدر باید رنگ داشته باشد. فرش تک رنگ را انتخاب کنیم یا فرشی با نقش و نگار غنی و تنوع رنگ؟ باید در نظر داشته باشید که یک فرش تک رنگ، حس مینیمالیستی مدرن به شما می‌دهد، در حالی که یک فرش غنی از رنگ‌ها و نقش‌ها، مانند فرش ایرانی، ظرافت، ظرافت و کلاس را نشان می‌دهد.

55

روشن یا تاریک؟

انتخاب شدت رنگ یکی دیگر از جنبه های مهم هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ است. اگرچه فرش های دستباف به دلیل کیفیت و ماهیت متریال، مقاوم در برابر لکه هستند، اما همچنان باید به نحوه استفاده از فضا و میزان رفت و آمد توجه داشت.

اگر فرش در معرض ترافیک زیاد باشد، احتمال اینکه چیزی روی آن بریزد بیشتر است. به عنوان مثال، یک فرش تیره انتخاب خوبی برای ورودی یا راهرو خواهد بود، در حالی که فرش های روشن برای اتاق خواب عالی هستند.

فقط کورکورانه از روندها پیروی نکنید! اینها را به سبک خود سفارشی کنید!

هر سال و هر فصل، گرایش‌های رنگی جدیدی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را در همه جا در مجلات و وب‌سایت‌ها تحسین کنیم. این می تواند در ارائه نکات و الهام به ما بسیار مفید باشد، اما وقتی صحبت از فرش می شود، نباید این روندها را بدیهی تلقی کرد.

44

فرش دستباف معمولاً محصولی است که برای سالیان متمادی از آن بهره مند خواهید شد، بنابراین باید ماندگار باشد.

ما به شما توصیه می کنیم که از ترندهای رنگ الهام بگیرید، اما این روندها را با سلیقه شخصی و داخلی خود تطبیق دهید.

رنگ بدون شک یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در دکوراسیون اتاق ایفا می‌کند و در حالی که بیشتر اکسسوری‌ها نقش فرعی را ایفا می‌کنند، فرش اغلب یک مبلمان گویا است که به فضای داخلی موجود شما شخصیت می‌افزاید.

در بسیاری از موارد این یک سرمایه گذاری برای زندگی است، بنابراین انتخاب رنگ مناسب کلید ایجاد رفاه و شخصیت بخشیدن به خانه شما است.

مهمتر از همه این است که از فرش جدید خود خوشحال و راضی باشید.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *