طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در توستر + فیلم آموزش

2 4

یکی از خوشمزه ترین کیک ها که طرفداران زیادی دارد کیک شکلاتی است. اگر به دنبال یک کیک کم هزینه و درعین حال خوشمزه هستید تا آخر این مقاله باما همراه باشید.

slider mobile hilda 1

مواد لازم برای کیک شکلاتی:

2عدد تخم مرغ

2لیوان فرانسوی آرد

1قاشق چایی خوری پکینگ پودر

1/4قاشق چای خوری وانیل

2قاشق چایی خوری پودر کاکائو

نصف لیوان فرانسوی روغن مایع

1 لیوان شکر

1 لیوان شیر

3 2

طرز تهیه کیک:

ابتدا آرد و پکینگ پودر و پودر کاکائو را 3 بار الک کنید و کنار بگذارید. (نکته بع تعداد قاشق هایی که کاکائو به آرد اضافه می کنید به آن نسبت از آردتان بردارید به علت آنکه کیک شما له نشود)

4 1

بعد از آن دو عدد تخم مرغ را بدون جدا کردن زرده و سفیده با دور تند همزن هم بزنید در زمان هم زدن وانیل و شیر و روغن و شکر را به آن اضافه کنید و به مدت یک ربع هم بزنید.

بعد از آن مواد آرد را کم کم به تخم مرغ ها اضافه کنید بعد از اضافه کردن با لیسک به صورت کیو هم بزنید. (هم زدن کیو به این صورت است که همه موارد را به یک طرف هم بزنید و از بالا به سمت پایین لیسک خود را بکشید که کل آرد ها باهم هم بخورد)

سعی کنید مواد را زیاد با لیسک هم نزنید چون پف کیکتان کم خواهد شد. بعد از آن به مدت 10 دقیقه توستر خود را روشن کنید تا گرم شود و بعد از آن قالب مدنظرتان را چرب کنید و مقداری آرد به آن بپاشید و بعد مواد را داخل قالب بریزید و به آرامی به زمین بکوبید تا حباب های ایجاد شده در قالب از بین برود. و بعد از آن داخل توستر با دمای 120 درجه قرار دهید و بعد از 30 دقیقه کیک شما آماده خواهد شد.

نوش جان…

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *