طراحی حمام مدرن و لاکچری

4

برای اینکه یک حمام اختصاصی بتواند جلوه کامل خود را به نمایش بگذارد، به فضایی نیاز دارید – هرچه باشد، وقتی شک دارید، دو اتاق باید با هم ترکیب شوند، و این در یک فضای بسیار کوچک امکان پذیر نیست. این واقعیت و امکان جداسازی اتاق خواب و حمام در حمام اختصاصی، به عنوان مثال با یک جداکننده اتاق شفاف، نیم دیوار یا یک در کشویی، به طور خودکار احساس جاداری ایجاد می کند.

1


حمام همه به خودت به ویژه، افرادی که در خانواده ای پرجمعیت بزرگ شده اند یا فرزندان زیادی دارند، قدردان آرامش و آرامش در حمام هستند. اگر اتاق خواب و حمام در یک اتاق ترکیب شوند، اعضای خانواده هر روز صبح مانع یکدیگر نمی شوند و هیچ عصبانیتی در مورد لوله های خمیردندان یا توالت کثیف “به اشتباه” وجود نخواهد داشت. اگر شک دارید، این خود شما بودید.


فاصله های کوتاه زمانی که تنها چند پله بین اتاق خواب و حمام وجود دارد، این مزیت واقعاً چقدر عالی است. واقعیت این است: فواصل تخت تا وان حمام و پشت، یا نیمه خواب تا توالت در شب، قطعاً کمتر می شود.

معایب چیست؟

فقدان حریم خصوصی

رایج ترین دلیل برای تصمیم گیری در برابر حمام اختصاصی – جدای از کمبود فضا – ترس از فقدان حریم خصوصی است. نزدیکی و صمیمیت – خوب و خوب. اما گاهی اوقات شما می خواهید تنها باشید و تحت نظر شریک زندگی خود نباشید. شما می توانید با یک نقشه هوشمندانه برنامه ریزی شده یا دیوارهای هوشمندانه یا درهای کشویی با این مشکل مقابله کنید.

3

خواب آشفته

اگر می خواهید یک حمام اختصاصی برای خود داشته باشید، می توانید با خیال راحت این نکته را نادیده بگیرید. در این مرحله باید به دیگران گفت: منابع بالقوه سر و صدا را دست کم نگیرید – به خصوص در ساعات صبح یا عصر: جریان آب به داخل وان، سر و صدای دوش، زمزمه حمام. مسواک برقی، شستشوی توالت یا سشوار برای خشک کردن موهای شما. خواب آرام و آرام قابل بحث نیست. به عبارت دقیق، این بدان معناست که یک حمام اختصاصی مشترک برای افرادی که ریتم روزمره کاملا متفاوتی دارند ایده خوبی نیست.

رطوبت می تواند به سرعت پخش شود

در بدترین حالت، رطوبت بیش از حد در فضاهای زندگی حتی می تواند برای سلامتی مضر باشد، به عنوان مثال از طریق رشد کپک. ساده ترین راه حل: تهویه مناسب. مهمترین قوانین در اینجا عبارتند از:

حداقل سه تا چهار بار در روز هوا دهید

بسته به فصل و آب و هوا بین 3 تا 30 دقیقه

تا جایی که امکان دارد پنجره ها را باز کنید تا امکان تبادل کامل هوا فراهم شود

از تهویه مداوم به خصوص در ماه های زمستان خودداری کنید

حتی بهتر (و همچنین راحت تر): یک سیستم تهویه. سیستم‌های تهویه مدرن کیفیت هوای خوبی را در خانه همیشه از طریق تبادل مداوم هوا تضمین می‌کنند و پیک‌های رطوبتی را که در داخل خانه ایجاد شده‌اند، به عنوان مثال هنگام دوش گرفتن، حمام کردن، پخت و پز یا خشک کردن لباس‌ها حذف می‌کنند. همچنین در حمام اختصاصی. وولکر روتگر، رئیس بخش ارتباطات بازاریابی در تولید کننده حمام می گوید: “آهک دیواره با ph خنثی همچنین رطوبت اضافی را جذب می کند و می تواند از تشکیل کپک جلوگیری کند.”

5

با توالت در حمام اختصاصی چه کنیم؟

توالت صمیمی ترین و خصوصی ترین اتاق خانه است. بنابراین در حمام اختصاصی، جایی که باز بودن و عرض مورد نظر است، با آن چه باید کرد؟ بهترین راه حل: شما اتاق خود را دارید – شبیه به توالت مهمان. از صداهای بلند ناشی از گرگرفتگی توالت یا بوهای نامطبوع قطعاً اجتناب می شود.

اگر اتاق خود را ندارید، می توانید توالت را با جداکننده اتاق از شیشه یا چوب جدا کنید. این کاملاً به اندازه راه حلی که در بالا توضیح داده شد محافظت نمی شود، اما حداقل توالت – و خودتان – در میدان دید مستقیم قرار ندارید.

حمام اختصاصی و فنگ شویی

در ضمن، طبق آموزه های فنگ شویی، حمام اختصاصی توصیه نمی شود: “اتاق خواب اتاق اعتماد، صمیمیت و مشارکت و همچنین بازسازی است. باید امنیت و آرامش را ساطع کند.” از طرف دیگر حمام یکی از “مکان های فعال” است و بنابراین هرگز نباید آن را با اتاق خواب ترکیب کرد. هر بار که آب در مجرای فاضلاب جاری می شود، انرژی مثبت از بین می رود – و این چیزی است که ما می خواهیم به هر قیمتی در اتاق خواب از آن اجتناب کنیم.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *