چیدمان صحیح انواع مبل + چیدمان مبل برای خانه های کوچک

Untitled 1

اگر علاقه مند به خرید مبلمانی هستید که برای راهروهای وسیع شما مناسب باشد، اکیداً به شما توصیه می کنیم که روی لینک پیوند شده کلیک کنید. و چه نیازهای کاربردی را می خواهید فضای نشیمن برآورده کند؟! چند قطعه مبلمان منحصربفرد در خانه خود دارید؟ آیا برنامه خاصی برای نحوه سازماندهی همه چیز دارید؟ مرحله بعدی شامل شروع فرآیند طراحی و چیدمان مبلمان چرمی فعلی با به دست آوردن چشم اندازی وسیع از فضای زندگی و در نظر گرفتن مفاهیم مناسب برای زندگی روزمره است.

دستورالعمل: باز نگه داشتن کانال دسترسی اصلی در یک طرف راهرو بهترین راه برای ایجاد یک محیط گرم و آرام است. این امر دسترسی آسان تر به ساختمان و خروج از آن را تسهیل می کند. عبور از راهرو باید بدون ایجاد مزاحمت برای کسانی که روی مبل ها نشسته اند یا مانع حرکت دیگران شود، امکان پذیر باشد.

3b925cf9 38c7 40bb 8731 1fa6ba14ba8a


شومینه و تلویزیون هر دو به عنوان نقاط اصلی مورد علاقه در منطقه نشیمن هستند. ورودی‌هایی که به اتاق‌های مختلف منتهی می‌شوند، مناطق اصلی مورد توجه یک سالن مستطیل شکل هستند. تعدادی صندلی باید در قسمت کناری آنها چیده شود تا این تصور ایجاد شود که آنها در حال تماشای فیلم یا گرم شدن در کنار شومینه هستند. در قسمت مقابل می توانید فضا را اتاق غذاخوری یا نیمی از ست مبل در نظر بگیرید. این یک روش فوق العاده برای تقسیم فضای بزرگ و مستطیلی اتاق نشیمن است. بهترین مبل ها برای یک اتاق نشیمن مستطیلی مواردی هستند که در زیر ذکر شده است: مبل L شکل عملی ترین انتخاب است. وسایل خانه و مبلمان بیشتری که می توانید پیدا کنید، اما اتاق را خالی نگه دارید. چندین پیکربندی ممکن برای میز ناهار خوری وجود دارد. یک استراتژی این است که میز و صندلی ها را در یک طرف یک راهرو طولانی قرار دهید. سپس یک کاناپه را پشت ناهارخوری قرار دهید که بزرگترین آن باید قسمت غذاخوری باشد. این منطقه را از بقیه اتاق جدا می کند و آن را مربع تر می کند. چیدمان چهره به چهره یکی از معمولی ترین چیدمان مبل ها در اتاق نشیمن یا پذیرایی است. این تضمین می کند که مهمانان می توانند آزادانه با یکدیگر گفتگو کنند زیرا آنها در یک جهت قرار دارند. بدیهی است که هنگام طراحی چیدمانی مانند این، توجه به نقطه کانونی فضا ضروری است. چون مثلاً اگر نقطه کانونی اتاق تلویزیون باشد، محل قرارگیری مبل در اتاق باید طوری انتخاب شود که افراد رو به روی هم باشند و همزمان آن را تماشا کنند. به همین ترتیب، اگر شومینه نقطه کانونی فضا است، چیدمان مبل در اتاق باید به گونه ای تنظیم شود که شومینه نقطه کانونی باشد.

مبلمان چیدمان ایده ها

ایده های متعددی برای چیدمان مبلمان در فضاهای پذیرایی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. در طراحی دکوراسیون منزل، اتاق نشیمن یا پذیرایی نقش تعیین کننده ای دارد. اما با توجه به محدودیت فضا در خانه های مدرن، ترجیح داده می شود که این عناصر در اتاق پذیرایی قرار گیرند.

برای جلوگیری از شلوغی فضا، به جای مبل سنتی ساخته شده از استیل از مبلمان راحت استفاده کنید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک مبل راحتی در لابی بچینید، ادامه این پست را از دست ندهید.

از گردهمایی های خانوادگی صمیمی گرفته تا پذیرایی های رسمی از بازدیدکنندگان، پذیرایی محل معمولی برای همه این رویدادها است. به همین دلیل این اتاق در هر خانه ای نقش بسزایی دارد و باید به طراحی دکوراسیون و به ویژه چیدمان مبلمان آن توجه ویژه ای داشت.

زیرا مبلمان باید مطابق با هدف اتاق چیده شوند تا فضایی دلپذیر، جذاب و سازگار ایجاد کنند.

شکل مربع

مستطیل شکل

گرد

52bddf2a 9bcd 4f49 b305 a4b1f228079a

علاوه بر این سه پیکربندی، کاناپه ها به دلیل سازگاری، می توانند در پیکربندی L نیز قرار بگیرند. چیدمان L شکل در سال های اخیر چه در ایران و چه در خارج از کشور محبوبیت زیادی پیدا کرده است و جذابیت زیبایی به اتاق نشیمن شما می بخشد.

به علاوه برای چیدمان مبل در فضایی فشرده مناسب هستند. نکته نهایی برای چیدمان یک مبل راحتی این است که همیشه طول و عرض اتاق نشیمن و همچنین ارتفاع از سقف تا کف را قبل از شروع چیدمان اندازه گیری کنید تا بتوانید مبل خود را راحت تر بچینید.

سازماندهی و قرار دادن مبل ها در خانه کاملاً به عهده شماست. اکثر افراد یک کاناپه سه نفره و دو یا چند صندلی تک نفره را برای پذیرایی خود انتخاب می کنند.

هنگام چیدمان این مبل ها در اتاق نشیمن، سعی کنید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و همچنین در گوشه های اتاق ایجاد کنید.

در این سناریو، قسمت خوش آمدگویی امکان جابجایی آسان را فراهم می کند. علاوه بر این، سعی کنید جداول را طوری مرتب کنید که همه به یکی دسترسی داشته باشند.

از طرف دیگر، به این واقعیت توجه کنید که چیدمان خود را به گونه ای ایجاد می کنید که سازگار و انعطاف پذیر باشد تا بتوانید در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

تأکید اولیه اتاق که در ابتدای این مقاله به آن پرداخته شد، مؤلفه مهمی است که وظیفه تعیین محل قرارگیری مبل ها در داخل خانه را بر عهده دارد و مبل و مبلمان مقطعی به گونه ای ساخته شده اند که از مزیت ها استفاده کند. از این تمرکز اولیه این تضمین می کند که هیچ مانعی وجود ندارد که کسی را از داشتن دید واضح از نقطه اصلی، که بسته به محیط، ممکن است تلویزیون یا شومینه باشد، باز دارد.

6 6 1


چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

 اگر پیشنهاداتی را که اخیراً در مورد آن صحبت کردیم را اجرا کنید، تهیه مکانی که به عنوان سالن پذیرایی شما عمل می کند به هیچ وجه کار سختی نخواهد بود. با ما همراه باشید تا بتوانیم این مفاهیم را بیشتر توسعه دهیم. در مکان‌هایی که دارای چندین نقطه ورودی مناسب هستند، بیایید با کشیدن خطی در هوا از ورودی به ورودی دیگر شروع کنیم. طرح ها را بکشید و سعی کنید مبلمان را طوری مرتب کنید که جابجایی آن و بین آن و همچنین جابجایی از یک ورودی به ورودی دیگر ساده باشد. این حرکت شما را در کل فضا بسیار آسان می کند. بسیار مهم است که هنگام چیدمان مبلمان چوبی به این روش، به تأکید اصلی منطقه توجه کافی داشته باشید و قطعات مبلمان را بر اساس آن بچینید. اگر به نقطه کانونی فضا توجه نکنید، نمی توانید مبلمان را به طور موثر چیدمان کنید. در صورتی که یک اتاق نشیمن یا پذیرایی بزرگ دارید، می توانید با قرار دادن مبلمان به صورت استراتژیک و منطقی، فضا را به چند قسمت تقسیم کنید. در این شرایط، علاوه بر داشتن صندلی در اطراف شما، فضای اتاق به گونه ای تقسیم می شود که می توان از آن برای اهداف مختلف استفاده کرد. به عبارت دیگر، شما نه تنها مکانی برای نشستن خواهید داشت، بلکه مکانی را نیز خواهید داشت که در آن بیشتر از نشستن ساده انجام دهید. به عنوان مثال، اگر تعداد مهمانان زیادی دارید، می توانند در قسمت های مختلف خانه بنشینند. علاوه بر این در صورت حضور کودکان می توانند در قسمتی از اتاق پذیرایی که برای این منظور در نظر گرفته شده بازی کنند.

ه احتمال زیاد مبلمانی که به شکل L قرار می گیرند راه حل مناسبی در این شرایط باشد. علاوه بر مطالعه دستورالعمل نحوه چیدمان مبل های L شکل در فضاهای محدود، باید اطلاعات مبل های سکشنال را نیز مرور کنید.

قبل از خواندن دستورالعمل های نحوه چیدمان مبل های L شکل در خانه های کوچک، باید این کار را انجام دهید. قرارگیری مبل ها به گونه ای است که روبروی یکدیگر قرار گیرند، یکی از متداول ترین پیکربندی هایی است که در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری یافت می شود.

2 2 2

در نتیجه این راه‌اندازی، مهمانان می‌توانند آزادانه صحبت کنند زیرا در سراسر اتاق با یکدیگر روبرو می‌شوند. بدیهی است که هنگام طراحی یک چیدمان قابل مقایسه، نکته اصلی اتاق باید در نظر گرفته شود.

زیرا به عنوان مثال، اگر تلویزیون نقطه کانونی اتاق است، مبل چرمی باید طوری قرار گیرد که افراد بتوانند همزمان رو به روی یکدیگر قرار گیرند و تلویزیون تماشا کنند.

علاوه بر این، اگر تلویزیون مرکز برجسته اتاق نیست، مبل باید به گونه ای قرار گیرد که به نقطه کانونی تبدیل شود. این به دلیل این واقعیت است که افراد در هنگام مواجهه با یکدیگر بیشتر در گفتگو شرکت می کنند.

گسترش بخش های تجاری و خرده فروشی که در صنعت مبلمان گنجانده شده اند، یکی از مهم ترین و پرسودترین روندهای جهانی است که در حال حاضر رخ می دهد.

این یکی از تغییرات جهانی کنونی است که در حال رخ دادن است. این تغییر اکنون به دلیل افزایش رقابت جهانی در بخش مبلمان رخ می دهد.

این موضوع اکنون بر بخش تولید مبلمان در اقتصاد تأثیر گذاشته است. میزان قابل توجهی از گسترش و رونق اقتصادی می تواند ناشی از مشارکت تعداد زیادی از کشورها در تجارت دوجانبه باشد.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *