6 راهکار نحوه شستشو مبل در خانه که نمی‌دانید

2 22

مبل ها تاثیر بسزایی در زیبایی منزل ما دارند و همیشه مبلمان در مرکز خانه قرار خواهد گرفت که این امر باعث شده است که همیشه از آن استفاده شود و این مداوم استفاده شدن باعث کثیفی و گرد و خاک می شود. مخصوصا اگر دارای فرزند کوچک باشید لکه و کثیفی مبل های شما بسیار بیشتر خواهد بود. خیلی از افراد زمان خرید مبل بلافاصله بر روی آن کاور می کشند که در صورت کثیفی به راحتی کاور را بیرون کشیده و داخل ماشین لباسشویی انداخته و آن را شستشو دهند ولی بهتر است این کار را انجام ندهید به علت آنکه شما آن مبل را تهیه می کنید تا از آن استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید نه آنکه کل زیبایی مبل را زیر کلی کاور محو کنید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا در صورت هر گونه لکه بر روی مبل به راحتی آن را پاک کنید و دیگر نگران کثیفی مبل خود نباشید.

1 1 3

مرحله به مرحله موارد گفته شده در زیر را رعایت کنید تا به راحتی مبلتان را در خانه شستشو دهید:

گرد و خاک مبل را تمیز کنید

برای شروع شستشو مبل ابتدا توسط جارو برقی تمام مبل را جارو بکشید تا هر گونه گرد و خاک و آشغال اطراف مبل را تمیز کنید تا زمان شستشو مبل شما کدر و بد رنگ نشود.

برس کشی کنید

بعد از کشیدن جارو برقی بهتر است با یک برس نرم روی سطح مبل را برس کشی کنید تا هر گونه خاک و خورده نان که در لا به لای مبل مانده است را به خوبی از سطح مبل جدا کند.

4 4 3

تمیز کردن سطوح غیر پارچه ای

همه مبل ها قسمتی از آن را پارچه و قسمت دیگر آن را چوب احاطه کرده است. زمان شستشو مبل بهتر است با یک پارچه نم دار قسمت های غیر پارچه ای مبل را دستمال کشی کنید تا به خوبی تمیز شود.

لکه گیری کنید

هر گونه لکه که بر روی مبل شما ایجاد شده است را ابتدا در ظرف اسپری مقداری آب با سرکه را قاطی کنید و سپس بر روی لکه اسپری کنید و با دستمالی تمیز بر روی آن کشیده و تمام لکه را به آرامی پاک کنید.

شستشو مبل با محلول غیر شیمیایی

درون یک ظر ف بزرگ 3 لیتر آب و 3 پیمانه کوچک شامپو غیر شیمیایی ریخته و به خوبی بهم بزنید تا محلول به خوبی قاطی شود. سپس مقدار کمی از آن محلول را بر روی دستمال تمیز اسپری کرده و به خوبی بر روی لکه بکشید بهتر است ابتدا مقدار کمی از لکه را تمیز کنید چون ممکن است پارچه مبل شما به آن محلول واکنش خوبی نشان ندهد و باعث شود لکه پخش شود پس بهتر است مقدار کمی از مبل را شستشو دهید.

3 3 3

استفاده از بخار شو بهترین گزینه شستشو مبل

برای شستشو مبل بهترین گزینه استفاده از بخار شو است. شما توسط بخارشو می توانید تمامی لکه ها و نقاط روغنی و کثیف پارچه را به خوبی تمیز کنید. بهترین گزینه برای تمیز کردن گرد و خاک بخار شو می باشد.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *