6 ایده دکوراسیون چوبی جذاب برای خانه

چوبی منزل 1

چوب در طراحی دکوراسیون خانه از گذشته تا الان مورد علاقه اکثر مردم بوده است. شاید شما هم جزو آن دسته از مردم هستید که به استفاده از متریال چوب در دکوراسیون منزل علاقه دارید ولی ایده ای برای اجرای آن ندارید. این مقاله مناسب خود شما است.  تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند ایده طراحی با چوب را بررسی کنیم.

چوب در دکوراسیون داخلی منزل شما

از جمله متریال هایی که از پتانسیل خوبی برخوردارست چوب می باشد. استفاده از چوب را می‌توان در خانه های روستایی و چیدمان سنتی، چیدمان سلطنتی و دکوراسیون مدرن مشاهده کرد؛ زیرا چوب تنوع بالایی در رنگ و طرح و… دارد و اکثر انسان ها با سلایق مختلف حداقل یک بار به فکر دکوراسیون چوبی افتاده اند. مخصوصا امروزه که جایگاه خاصی در دکوراسیون مدرن پیدا کرده است.برخی از مدل های چوب قابلیت رنگ پذیری دارد ولی در این مقاله ما به دنبال طراحی دکوراسیون با بافت و طرح چوب طبیعی هستیم.

چوبی منزل

 چرا در دکوراسیون داخلی منزل از چوب طبیعی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم چوب طبیعی به علت تنوع زیادی که در طرح و بافت و رنگ دارد می‌تواند بسیاری از سلیقه ها را جذب کند. همچنین می توانید از چوب در قسمتهای مختلف خانه استفاده کنید؛ از وسایل خانه گرفته تا دیوار، کفپوش و… .

چوب که جزو مصالح گرفته شده از طبیعت به حساب می‌آید علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که دارد آرامش و حس خوب طبیعت را به انسان القا می کند و انرژی خوبی می‌توان از آن دریافت کرد.  از این سبک می‌توان چه در چیدمان مدرن و چه در چیدمان سنتی استفاده کرد و کارایی زیادی دارد.

 در ادامه به برخی از کاربردهای چوب در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

استفاده از چوب در دکوراسیون سالن پذیرایی

سالن پذیرایی از اصلی ترین قسمت های منزل شما به حساب می‌آید. پذیرایی به دلیل این که جز قسمتهای نیمه عمومی منزل است و محلی برای پذیرایی از مهمان باید دکوراسیون اصولی و شیکی داشته باشد. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از متریال چوب است.

از جمله کاربردهای چوب در پذیرایی استفاده از آن در مبلمان است. مبلمان استفاده شده در پذیرایی می تواند شامل مبل، میز، کنسول و… باشد. همچنین می توانید از اکسسوری هایی با متریال چوب و باکس های چوبی روی دیوار در این سالن استفاده کنید و هماهنگی بهتری ایجاد کنید. حواستان باشد انتخاب های شما با توجه به سبک دکوراسیون خانه (مدرن یا سنتی) باشد و گزینه های درستی را انتخاب کنید.

از دیگر مواردی که می‌توان از متریال چوب کمک گرفت، انتخاب کفپوش و پنل های دیواری و سقفی است. پنل چوبی و کف پوش پارکت که امروز در طراحی مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد ولی فراموش نکنید از پنل های چوبی روی دیوار بسیار فکر شده عمل کنید و خانه را پر نکنید. مخصوصا اگر چوب انتخابی شما تیره است. برای تیره و دلگیر نشدن محیط خانه می توانید از طیف رنگ های روشن چوب استفاده کنید و یا آنها را با طیف رنگی تیره ترکیب کنید.

راه پله چوبی

راه پله از مواردی است که در خانه های ایرانی کمتر با متریال چوب دیده می شود. ولی نمی توان منکر زیبایی راه پله چوبی شد. اگر به دنبال خاص تر شدن منزلتان هستید می توانید به راه پله چوبی فکر کنید.  البته بهتر است در این مورد کفپوش خانه نیز چوب و پارکت باشد تا سازگاری بیشتری بین کفپوش و راه پله باشد. ولی اگر دکوراسیون داخلی منزل شما حرفه ای طراحی شده باشد راه پله چوبی با کفپوش سرامیک و غیره نیز می‌تواند جلوی زیبایی داشته باشد.

پله

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

اتاق خواب از قسمت هایی که باید دلباز تر باشد و انرژی و حال خوب ساطع کند. برای بیشتر کردن انرژی مثبت می توانید در دکوراسیون اتاق خواب از چوب استفاده کنید. می‌توان از پنل دیواری و سقفی چوبی استفاده و یا مبلمان اتاق خود را چوبی انتخاب کنید.

از مهمترین این مبلمان سرویس خواب است.سرویس خواب شما به دلیل اینکه جزواصلی‌ترین وسایل اتاق خواب به حساب می‌آید، باید با کیفیت و شیک باشد. سرویس خواب مورد نظر خود را می توانید با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از هیلدا چوب تهیه کنید.

SC051 NILOFAR
سرویس خواب مدل نیلوفر

آشپزخانه چوبی

آشپزخانه جزا قسمت هایی از خانه است که همه اعضای خانواده در آن رفت و آمد دارند و باید انرژی خوبی به اعضا خانواده بدهد، مخصوصا اگر صبحانه خوری در آشپزخانه باشد. از تم های متفاوت ولی جذاب، تم آشپزخانه با چوب طبیعی است و فرقی نمی‌کنند دکوراسیون خانه شما سنتی است یا مدرن. اما طراحی شما باید با دکوراسیون کلی خانه هماهنگ باشد.

یکی از ترندهای سال ترکیب طرح چوب با چوب های رنگ شده سفید و یا مشکی در آشپزخانه مدرن است. همچنین می توانید با استفاده از متریال فلز، آشپزخانه چوبی مدرن تر و شیک تری را داشته باشید.

چوبی 1

فضا ناهارخوری با آیتم های چوبی

از دیگر فضاهای خانه که نیاز به حس صمیمیت دارد ناهارخوری است. اگر منزل شما دارای یک فضای جدا برای ناهارخوری است می توانید با استفاده کم از پنل های دیواری و سقفی و اکسسوری های چوبی فضا ناهارخوری را با سبک چوبی خانه هماهنگ کنید. همچنین این فضا را می توانید به راحتی با تقسیم کننده های چوبی به جای دیوار، از پذیرایی و آشپزخانه جدا کنید.

چوبی

نما چوبی سرویس بهداشتی 

دکوراسیون سرویس بهداشتی با تم چوب طبیعی یک کار جسورانه است، چرا که در کشور ما استفاده از تم چوب در سرویس بهداشتی کمتر دیده می شود. هر چند که یک نمای خاص و متفاوت است. البته به دلیل مرطوب بودن محیط سرویس بهداشتی باید از مصالح مرغوب استفاده کنید.

بهداشتی چوبی 1
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *