نکات انتخاب مبل برای خانه های کوچک

انتخاب مبل برای خانه های کوچک

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید برای خانه خود مبل تهیه کنید اما دغدغه کوچک بودن خانه را داشته باشید. مبل برای خانه های کوچک در صورتی کاربردی خواهد بود که نکات اصولی تهیه آن را بدانید.
از رایج‌ترین این نکات می‌توان به استفاده از مبل‌های چندمنظوره، انتخاب سبک مناسب، انجام چیدمان درست، انتخاب سبک درست و مدل‌های استاندارد مبل برای خانه‌هایی با ابعاد کوچک اشاره کرد. در ادامه این محتوا با همراه باشید تا تمامی این موارد را به طور اصولی با یکدیگر بررسی و تحلیل کنیم.

در انتخاب مبل برای خانه های کوچک به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین مبل برای خانه‌ های کوچک باید به نکات مهمی دقت داشته باشید. زیرا منازلی که متراژ پایین دارند دارای محدودیت در چیدمان هستند و بهتر است به‌گونه‌ای چیدمان و انتخاب مبلمان انجام شود که فضا را کوچک‌تر از حد معمول نشان نداده، بلکه باعث بزرگتر نشان دادن فضا شود.
به همین منظور نکات مهمی را در ادامه به تفصیل بررسی می‌کنیم تا از بهترین مبلمان برای خانه‌های کوچک استفاده داشته باشید. پیش از آن باید عنوان کنیم که به جهت تهیه مبل برای خانه 50 متری می‌توانید از مبل‌های موجود در دسته محصولات سایت هیلدا چوب کمک بگیرید.

ال سادین

برای خرید مبل ال مدل سادین کلیک کنید

دقت به رنگ و جنس مبل

اولین نکته‌ای که در انتخاب مبل برای خانه‌ های کوچک اکثر طراحان دکوراسیون و متخصصان این حوزه به آن توجه می‌کنند، هماهنگی رنگ پارچه مبل با دکوراسیون داخلی منزل است. در این مرحله شما باید انتخاب کنید که چه رنگی باعث بزرگتر نشان دادن فضای منزل شما می‌شود.
از طرف دیگر رنگ مبل باید با سایر عناصر موجود در محیط از جمله دیوار، فرش و پرده هماهنگی داشته باشد. به همین منظور اگر دارای منزل با متراژ کم هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رنگ‌های روشن بروید. زیرا رنگ‌های روشن به راحتی نور را انعکاس داده و فضا را بزرگتر از حد معمول نشان می‌دهند.
بهتر است که انتخاب شما مبل‌های ساده و مینیمال با رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ یا کرم باشد. انتخاب مبل‌های ال می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند. برای تهیه این نوع از مبل‌ها یعنی مبل ال فقط کافی بوده تا وارد بخش محصولات سایت ما شوید.

انجام چیدمان درست

بهترین روش چیدمان مبل در هر خانه یا فضا باید بر اساس متراژ و نقطه کانونی منزل تعیین شود. این موضوع شامل انتخاب مبل برای خانه‌ های کوچک نیز می‌شود. در هر منزل و هر سبک از چیدمان نقطه کانونی می‌تواند متفاوت باشد.
برای مثال نقطه کانونی می‌تواند بر اساس محل قرارگیری پنجره، محل قرارگیری شومینه، تلویزیون و مبلمان متغیر باشد. در خانه‌های کوچک بهتر است که مبل‌ها و سایر وسایل به صورت دایره‌ای و در وسط اتاق چیدمان شوند. این اتفاق باعث می‌شود که فضای اتاق نشیمن و فضای جلوی تلویزیون نسبتاً از پذیرایی جدا شود.
اگر امکان انجام چنین چیدمانی برای شما وجود نداشت، حتماً به نقطه کانونی دقت کنید تا بر اساس آن مبل‌ها را بچینید. استفاده از کاناپه نیز می‌تواند راه‌گشا باشد. انواعی از کاناپه‌ها را می‌توانید در تنوع بالا داخل سایت ما مشاهده کنید.

انتخاب سبک مبل مناسب

علاوه بر رنگ مبلمان و نوع چیدمان، سبک مبلمان مورد نیاز برای خانه‌های کوچک نیز منحصر به فرد است. شاید تصور کنید مبل‌های راحتی فقط مبل‌هایی هستند که کاناپه‌های بزرگ دارند! اما امروزه مبل‌های راحتی مینیمال و جمع و جور تولید و روانه بازار شده‌اند که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای منازل کوچک به شمار می‌آیند.
این مبل‌ها به راحتی در گوشه یا کنج پذیرایی جا گرفته و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. توجه داشته باشید انتخاب مبلمان سلطنتی و کلاسیک به هیچ عنوان برای خانه با متراژ کم توصیه نمی‌شود.
زیرا این مبلمان نیاز به فضای بیشتر داشته و ابعاد نسبتاً بالایی دارند که همین مسئله به خودی خود فضای زیادی را از منزل کوچک شما اشغال خواهد کرد. جالب است بدانید مبل‌های تاشو و یا حتی مبل تخت خواب شو که در بخش محصولات سایت هیلدا چوب عرضه می‌‌شود نیز می‌تواند در خانه‌های کوچک بسیار کمک‌کننده باشد.

انتخاب مبل برای خانه های کوچک 2 1

استفاده از صندلی در ترکیب ست مبلمان

از جمله نکات جذابی که برای انتخاب مبل برای خانه‌های کوچک حائز اهمیت است، استفاده از صندلی در ترکیب ست با مبلمان است. به این صورت که به جای مبل تک نفره بزرگ با ابعاد زیاد، از یک جفت صندلی در چیدمان استفاده کنید. بدین ترتیب هم فضای کمتری اشغال می‌شود و هم جلوه دکوراسیون شما زیباتر از حد معمول به چشم می‌آید.

استفاده از مبل‌های چندمنظوره یا چند کاره

نکته بعدی که در انتخاب مبل برای خانه‌ های کوچک باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از مبلمان چندمنظوره است. برای مثال مبل‌ها و کاناپه‌های تختخواب شو یک گزینه خوب برای سوئیت‌ها و خانه‌های کوچک هستند. به این ترتیب شما هم یک کاناپه شیک و جذاب برای پذیرایی دارید و هم در مواقع استراحت می‌توانید به صورت تخت خواب از آن استفاده داشته باشید.

مبل‌های مناسب برای خانه‌های کوچک کدام‌اند؟

در انتخاب مبل برای خانه‌ های کوچک باید به ویژگی‌های خاصی توجه داشته باشید تا مبلمان خود را بر اساس همین ویژگی‌ها انتخاب کنید. سبک‌های مختلفی از مبل و کاناپه در بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها شکل ظاهری و مشخصات منحصر به فرد خرد را دارا هستند. در ادامه انواع مبلمان که استفاده از آن‌ها در منازل با متراژ پایین توصیه می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

مبل سکشنال

این نوع مبلمان که با نام مبل‌های مدولار نیز شناخته می‌شوند، فضای زیادی از منزل شما را اشغال نمی‌کنند. اکثر مبل‌های سکشنال به عنوان مبلمان با سایز بزرگ شناخته می‌شوند. اما اینطور نبوده و نمونه‌های کوچک از این مبلمان نیز در بازار وجود دارند.

مبلمان ال

مبلمان ال فضای زیادی داشته و برای نشستن حدود ۷ یا ۸ نفر مناسب هستند. علاوه بر این، ابعاد چندان بالایی ندارند و فضای زیاد از منزل را اشغال نمی‌کنند. به‌طوری‌که دو کنج را به خود اختصاص داده و سایر فضای پذیرایی منزل کوچک شما برای چیدمان باز است.

ال راحتی مدل پازل 1

برای خرید مبل ال مدل پازل کلیک کنید

کاناپه خواب

کاناپه خواب یا مبل تخت خواب شو یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در خانه‌های کوچک است. افرادی که اتاق خواب مهمان ندارند یا دوست دارند که از مبلمان چندمنظوره استفاده کنند، حتماً از مبل تخت خواب شو در دکوراسیون منزل خود استفاده داشته باشند.

کاناپه کلیک کلاک

کاناپه کلیک کلاک نوعی مبلمان راحت و مدرن به شمار می‌آید که بهترین مبل برای خانه‌های کوچک است. این کاناپه‌ها بازو نداشته و کوسن‌های با سایز متفاوت دارند که وجود این کوسن‌ها زیبایی مبلمان را افزایش داده است.
جالب است بدانید مبلمان کلیک کلاک قابلیت استفاده به صورت تخت خواب را نیز دارند. برای اینکه فضای زیادی از خانه شما با مبل اشغال نشود، می‌توانید به سراغ این مبل برای خانه‌های کوچک بروید.

کاناپه راحتی انباری

شاید جالب باشد اما این نوع از کاناپه‌ها دارای یک فضای ذخیره‌سازی در قسمت زیرین خود هستند و این موضوع باعث شده تا از آن‌ها به عنوان کاناپه راحتی یاد شود. با خرید این کاناپه فضای جداگانه‌ای برای قرار دادن وسایل مختلف دارید که این مسئله به استفاده بهینه از مبلمان در خانه‌های کوچک منجر می‌شود.

مبلمان راحتی و مینیمال

مبل‌های راحتی و مینیمال بر خلاف مبل‌های سلطنتی بزرگ و جاگیر نیستند. این مبل‌ها ضمن اینکه کاملاً مینیمال با ابعاد کوچک هستند، زیبایی ظاهری زیادی داشته و در صورتی که رنگ روشن هم داشته باشند، برای خانه کوچک شما یک انتخاب عالی به شمار می‌آیند.

انتخاب مبل برای خانه های کوچک 1

چیدمان مبل در خانه‌های کوچک چقدر اهمیت دارد؟

از آنجایی که مبلمان به عنوان اصلی‌ترین نقطه در منزل به شمار می‌آیند، برای انتخاب مبلمان در خانه‌های کوچک باید حتماً به ابعاد مبل، رنگ مبل، جنس پارچه مبل، میزان نور موجود در فضا و… دقت کنید. پس می‌توان گفت که میزان اهمیت انتخاب مبل در خانه‌ های کوچک بسیار زیاد است. زیرا باید از حداقل فضا استفاده بهینه و عالی صورت بگیرد.
در چیدمان مبل برای خانه‌ های کوچک رعایت نکات و اصول لازم، ضروری است. زیرا رعایت این نکات باعث می‌شود که فضای منزل زیباتر از حد معمول و بزرگتر نشان داده شود.
حفظ تعادل نیز برای چیدمان مبل در خانه کوچک حائز اهمیت است. جهت داشتن یک فضای زیبا و منسجم باید از وسایلی استفاده کنید که با ابعاد منزل و فضای شما هماهنگ باشند. این مسئله ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر عناصر پذیرایی را به دنبال داشته و باعث ایجاد آرامش و زیبایی فضای منزل می‌شود.
حتماً دقت داشته باشید تا نکات ذکر شده در این محتوا را جدی بگیرید و چیدمان را به‌گونه‌ای انجام دهید که فضای کوچک منزل شما بزرگتر و دل بازتر نشان داده شود.

خرید انواع مدل های مبلمان، میزناهار خوری، جلومبلی و عسلی
جهت دیدن محصولات بیشتر بر روی دکمه کلیک کنید.

کلام پایانی

در نهایت باید توجه داشت که زمانی می‌توان از مبل برای افزایش جذابیت دکوراسیون یک خانه کوچک استفاده کرد که نکات اصولی آن را دانست. این نکات می‌تواند در ابعاد مختلف مثل نوع چیدمان، نوع مبل انتخابی و یا حتی ایده‌های خلاقانه دسته‌بندی شوند.
ما در این محتوا سعی کردیم تمامی ابعاد این موضوع یعنی انتخاب استاندارد و اصولی مبل برای خانه های کوچک را کاملاً بررسی کنیم. با این وجود اگر همچنان در رابطه با آن دچار ابهام هستید، می‌توانید سؤالات خود را به صورت کامنت و یا سایر راه‌های ارتباطی در سایت هیلدا چوب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته:
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *