دیزاین و چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع

و چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع

اگر برای دیزاین چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع منزل خود دچار سردرگمی هستید جای نگرانی نیست. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع نیازمند بررسی میزان فضای موجود و دردسترس است. برای مثال باید ابتدا مشخص کرد که پذیرایی شما به صورت مربع بزرگ بوده یا کوچک؟ و یا اینکه چه نوع مبلی می‌خواهید در آن قرار دهید؟ مبل ال، سلطنتی و یا مدل‌های دیگر؟
پاسخ هر یک از این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل الگوی چیدمان دکوراسیون و به ویژه مبل‌ها را در منزل خود شناخته و آن‌ها را به بهترین شکل دیزاین کنید. در ادامه این محتوا به طور کامل به هر یک از این سؤالات و موارد مؤثر در چیدمان مبل راحتی در انواع پذیرایی مربع پاسخ خواهیم داد.

آشنایی با انواع دیزاین چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع شامل ایده‌های مختلف می‌شود و شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه بر اساس نوع پذیرایی خود و نوع مبلمانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، یک چیدمان زیبا و جذاب را انجام دهید.
در ادامه انواع سبک‌های چیدمان را بررسی می‌کنیم تا با هر کدام از آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در نهایت دیزاین چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع شکل را طبق اصول انجام دهید. البته قبل از باید بگوییم اگر به دنبال مبل مشهد هستید ما در فروشگاه هیلدا چوب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

برای خرید مبل راحتی دلوین کلیک کنید

چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ

برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع بزرگ با محدودیت زیادی مواجه نمی‌شوید و دست شما باز است. این موضوع باعث می‌شود از انواع ایده‌ها کمک بگیرید. برای مثال چیدمان متقارن، نامتقارن چیدمان مبلمان به صورت U و… همگی در پذیرایی مربع بزرگ قابلیت پیاده سازی دارند.
چیدمان متقارن مبل در پذیرایی مربع بزرگ باید به گونه‌ای باشد که کاناپه‌ها به صورت قرینه روبروی هم قرار بگیرند و مبل‌های تک نفره در زاویه مجاور آن‌ها و روبروی هم باشند. این چیدمان در عین سادگی، بسیار زیبا و پرطرفدار است.

در چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی مربع بزرگ می‌توانید تنوع و جذابیت را تجربه کنید. برای مثال؛ قرار دادن یک کاناپه روبروی تلویزیون، قرار دادن میز عسلی بین مبلمان تک نفره، قرار دادن گلدان در گوشه پذیرایی و… همه و همه می‌توانند ایده جذابی باشند. البته چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ محدود به این موارد نمی‌شود و به اشکال مختلف نیز قابل انجام است.
حتماً دقت کنید که هنگام دیزاین مبل، هماهنگی لازم بین مبلمان و سایر لوازم دکوراسیون وجود داشته باشد تا فضای دکوراسیون شما کاملاً متعادل شود. برای خرید مبل راحتی و یا سایر مبل‌ها در تنوع بالا تنها کافی است محصولات موجود در سایت فروشگاهی ما را ببینید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک

برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع کوچک با محدودیت جا مواجه می‌شوید که به همین منظور باید حتماً نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا مبلمان درست و منظم در جای خود قرار بگیرند. از جمله نکات مهمی که هنگام چیدمان پذیرایی مربع کوچک باید به آن‌ها توجه کنید، شامل موارد زیر می‌شود.

  • به هیچ عنوان هنگام چیدمان پذیرایی مربع کوچک از مبلمان بزرگ با حجم و ابعاد زیاد استفاده نکنید. در مقابل، استفاده از مبل‌های جمع و جور و مینیمال فضا را راحت‌تر و دلبازتر می‌کند.
  • سعی کنید رنگ مبلمان و میز پذیرایی روشن باشد. زیرا هر چقدر که رنگ روشن‌تر باشد، به فضای مینیمال شما نزدیک‌تر بوده و باعث انعکاس نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود.
  • توصیه می‌کنیم در چیدمان مبل فضای پذیرایی مربع کوچک تا حد امکان از لوازم دکوری زیاد استفاده نشود. اگر هم استفاده می‌کنید، حتماً به سراغ لوازم ساده و مینیمال بروید.
  • هنگام چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع کوچک حتماً یک فضای خاص جهت رفت و آمد را در نظر بگیرید تا چیدمان مبل به گونه‌ای نباشد که ترافیک ایجاد کند.

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل می‌تواند شرایط بلعکس این موارد بالا داشته باشد. زیرا فضای موجود کاملاً متفاوت بوده و می‌تواند انتخاب‌های مختلف دیگری را در اختیار افراد قرار دهد.

چیدمان مبل راحتی دو رنگ

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع

یکی از انواع مبل راحتی مبلمان ال است که معمولاً در پذیرایی‌های با ابعاد کم استفاده می‌شود. جهت چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع باید حتماً نقاط کانونی و نقاط کور محیط را شناسایی کرده و سپس فرآیند چیدمان را آغاز کنید.
از آنجایی که مبلمان ال جاگیر نیستند و فضای کمی از محیط را اشغال می‌کنند، یک گزینه عالی برای پذیرایی مربع کوچک هستند تا بدین ترتیب دو گوشه از دیوار را به خود اختصاص دهند و سایر فضای محیط پذیرایی برای چیدمان لوازم دیگر باز باشد.
از طرف دیگر مبلمان ال می‌توانند به عنوان مبل راحتی در جلوی تلویزیون نیز استفاده شوند که جلوه زیبایی دارند. در چنین شرایط می‌توانید از یک میز تلویزیون همسان با دکوراسیون منزل نیز بهره ببرید. برای دیدن طیف زیادی از میزهای تلویزیون با تنوع بالا می‌توانید وارد بخش محصولات سایت هیلدا چوب شوید.

چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع

اگر علاقمند به مبلمان سلطنتی هستید و دوست دارید که چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع شکل را به درستی انجام دهید، باید بدانید که مبل‌های سلطنتی به علت ظاهر منحصر به فرد خود با تمام دکوراسیون‌ها سازگار نیستند.
به همین منظور قبل از خرید مبل سلطنتی حتماً اطمینان حاصل کنید که آیا فضای دکوراسیون مربع شما با این مبل همخوانی دارد یا خیر؟ مبل‌های سلطنتی به عنوان لوکس‌ترین مبل‌ها در خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند که دارای منبت کاری هنرمندانه هستند.
برای چیدمان این مبلمان در پذیرایی مربع پیشنهاد می‌کنیم که مبل سه نفره را روبروی تلویزیون قرار داده و در صورتی که یکی از دیوارهای سالن پذیرایی شما دارای پرده است، مبل سه نفره دوم را در کنار پرده قرار دهید و از مبل‌های دو نفره در روبروی آن استفاده داشته باشید.
این نوع چیدمان که نوعی چیدمان متقارن به حساب می‌آید، بهترین سبک چیدمان برای مبلمان سلطنتی در پذیرایی مربع است. در صورتی که فضای پذیرایی مربع شما چندان بزرگ نیست، اما علاقه‌مند به استفاده از مبلمان سلطنتی هستید، نیازی به نگرانی نیست.
در چنین شرایطی بهتر است به سراغ مبل‌هایی بروید که ضمن داشتن ابعاد جمع و جور زیبایی ظاهری زیادی دارند. انتخاب رنگ پارچه مبل برای مبلمان سلطنتی نیز حائز اهمیت است که بهتر است برای فضاهای کوچک رنگ این پارچه روشن، ساده و بدون طرح باشد.

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

یکی از مواردی که هنگام آشنایی با انواع چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع باید به آن بپردازیم، چیدمان دو دست مبل در فضای پذیرایی می‌باشد. در صورتی شما می‌توانید چیدمان با دو دست مبل را انجام دهید که فضای پذیرایی شما بزرگ و جادار باشد، به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که دو فضای مجزا ایجاد کنید.
در صورتی که فضای پذیرایی مربع شما بسیار بزرگ است و می‌توانید دو دست را به راحتی در آن جا دهید، تفکیک فضا بهترین گزینه است. یک فضای کافی برای رفت و آمد ایجاد کنید و با دو دست مبل دو فضای مجزا در منزل به وجود بیاورید. طی این چیدمان مبل‌ها به دو گروه تقسیم شده و در دو طرف اتاق قرار می‌گیرند.
برای ایجاد جلوه بهتر در این فضا توصیه می‌کنیم که یک دست از مبل‌ها راحتی و یک دست دیگر مبل سلطنتی باشند. بدین ترتیب ترکیبی از دو نوع دکوراسیون مدرن و کلاسیک در منزل شما ایجاد می‌شود.
البته اگر فضای پذیرایی مربع شما آنچنان بزرگ نیست، اما همچنان دوست دارید که از دو دست مبل استفاده کنید، می‌توانید مبل‌ها را به صورت ترکیبی با هم بچینید. در این روش چیدمان مبل‌ها به صورت خطی در کنار هم قرار گرفته و این امکان را به وجود می‌آورند که یک فضای نشیمن عالی با دو دست مبل در پذیرایی ایجاد شود.

خرید انواع مدل های مبلمان، میزناهار خوری، جلومبلی و عسلی
جهت دیدن محصولات بیشتر بر روی دکمه کلیک کنید.

نقطه کانونی کاربردی برای چیدمان مبل در پذیرایی مربع

دقت به نقطه کانونی برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. زیرا یکی از تکنیک‌های مهم چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل در نظر گرفتن نقطه کانونی است.
به طور کلی برای هر نوع چیدمان باید حتماً یک نقطه کانونی را انتخاب کنید. بعضی از افراد نقطه کانونی را یک دیوار یا یک تلویزیون در نظر می‌گیرند. اما پیشنهاد ما این است که به سایر المان‌های موجود در فضای دکوراسیون از جمله فرش یا مبل هم دقت کنید.
همچنین سعی کنید که تعداد بیشتری از مبلمان سالن پذیرایی را دور نقطه کانونی بچینید. در صورتی که مبل اضافه آمد، می‌توانید آن را در یک نقطه دیگر قرار دهید. اگر فرش را به عنوان نقطه کانونی پذیرایی مربع شکل انتخاب کرده‌اید، کافی است که مبل را دور تا دور فرش بچینید.
برای چیدمان بهتر می‌توانید از فرش مستطیلی کمک بگیرید تا مبلمان در فضای کوچک‌تر دور هم قرار بگیرند. در این میان قرار دادن یک جلو مبلی در وسط مبلمان فضای دکوراسیون شما را زیبا، گرم و صمیمی‌تر می‌کند.

کلام پایانی

در این محتوا متوجه شدید که چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های مربع بزرگ و کوچک با یکدیگر متفاوت بوده و دیزاین در هر کدام دارای شرایط مختص به خود می‌باشد. جدا از این دریافتید که نحوه استفاده و چیدمان دو مبل ال و سلطنتی در پذیرایی‌های مربع به چه شکل بوده و از چه نکاتی برخوردار است.
با این اوصاف اگر به تهیه انواع محصولات برای چیدمان دکوراسیون چوبی در منزل خود نیاز دارید، بهترین کار مراجعه به دسته محصولات سایت هیلدا چوب است. در صورت وجود سؤال در رابطه با چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع می‌توانید سؤالات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخگوی آن باشند.

5 از 5 - (1 امتیاز)
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *