نکات مهمی که در انتخاب و خرید مبل ال باید بدانیم

خرید مبل ال

اگر در مرحله انتخاب برای خرید مبل هستید، چنانچه با انواع مدلها، اسامی و کاربرد آن، آشنایی دارید کار راحتی در پیش دارید. ولی اگر اطلاعات کمی در این زمینه دارید ما به شما کمک می کنیم که انتخاب راحت تر و مناسبتری داشته باشید.

ابتدا باید این موارد را در نظر بگیرید و یا بهتر است که به این سوالات پاسخ بدهید:

هدفتان از خرید مبل چیست؟
ابعاد اتاقتان چقدر است؟
سبکی که با سلیقه شما جور می شود چیست؟
چند نفر همزمان از این مبل استفاده می کنند؟ (یا روی آن مینشینند)
آیا از آن دسته افرادی هستید که مدام مبل ها را جابجا می کنند؟
قیمت تمام شده برای شما چقدر اهمیت دارد؟

بعد از اینکه جواب مناسبی برای این سووالات پیدا کردید، به راحتی می توانید مبل خود را انتخاب کنید.

مهمترین نکته برای انتخاب نوع مبل این است که اول باید فضای موجود در محل کار یا منزلتان را در نظر بگیرید. اگر دارای فضای محدود و کمی هستید ما به شما یکی از رایج ترین انواع مبل را معرفی می کنیم.

مبل ال

اکنون به شما علاوه بر معرفی انواع مبل ال، نکاتی را نیز درباره آن را در اختیار شما می گذاریم. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید به شما کمک می کنیم تا انتخاب و خرید مناسبتری داشته باشید.

از واژه انگلیسی ال می توان فهمید که منظور مبلی است که از لحاظ ظاهری دارای دو ضلع عمود بر هم هستند که بصورت 90 درجه نسبت به هم چیده می شوند.

اکر بدنبال یک مبلمان جمع و جور و بسیار راحت هستید بهترین گزینه انتخاب مدل ال شکل است این نوع مبل در مقایسه با انواع مبل راحتی و سبکهای دیگر، بدلیل استفاده از چوب کمتر و فرم چسبیده و حذف دسته، قیمت کمتری دارند

امروزه مبل ال و نوع چیدمان منحصر به فرد آن سلایق فراوانی را به خود جلب کرده و جزو پرطرفدارترین انواع مبل میباشد. این مدل مبل برای منازلی که که فضای محدود و کوچکی دارند بسیار ماسب می باشد.

مبل ال چیست؟

مبل ال از سری مدل هایی ست که به عنوان یک گروه مبلمان پرطرفدار برای اتاق نشیمن و سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد. به این دسته مبلمان که طراحی L شکل دارد، مبل راحتی ال نیز گفته می شود.
ست های گوشه ای که با متریال های مختلف تولید می شوند و سبک های زیادی دارند، بسته به هدف استفاده و اندازه اتاق های نشیمن امروزی، ویژگی های متفاوتی دارند.
در این رابطه، قبل از خرید یک ست مبل ال یا یک ست گوشه، باید فاکتورهایی را در نظر گرفت و اطلاعات بیشتری از آنها به دست آورد.

پس این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

مبل ال یکی از مبل‌های جذاب و جدید است که طی سال‌های اخیر بسیار استقبال قرار گرفته‌اند.
مبل L در دسته‌ی مبل های راحتی قرار دارد که نسبت به سایر این مدل مبل‌ها در عین اینکه فضای کمی را اشغال می‌کند، فضای بیشتری برای نشستن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مشخصه، از دلایل مهم، خرید این محصول برای منازل کوچک است.
مبل ال تشکیل شده از چند بخش جدا از هم است‌ که در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک ست مبلمان گوشه ای را می سازد‌. با این مدل از مبلمان شما می توانید در صورت تمایل چندین مرتبه چیدمان خود را تغییر دهید و در دکوراسیون خود تنوع ایجاد کنید.

مبلمان ال از واژه لاتین L برگرفته شده که از لحاظ ظاهری نیز همچون این واژه، از دو ضلع به صورت عمودی بر یکدیگر با زاویه 90 درجه طراحی و چیدمان می شود. دراصل این دو ضلع از مبلمان، باید به همین صورت چیده شود درغیر اینصورت دیگر مبل ال نخواهد بود. مبلمان ال شکل، بهترین انتخاب برای منازل کوچکی ست که با هر زاویه ای در کنج خانه ست می‌شود.

مبل ال چیست

انواع مبل ال

مبل ال ساده

مبل های ال ساده همانطور که می دانید فقط از دوقسمت یا دو ضلع تشکیل می شوند. این محصول قابلیت جابه‌جایی آسا‌نتری دارد. حتی در برخی شرایط می توانید هر ضلع را جدا از یکدیگر قرار دهید.

مبل ال U شکل

مبل  U (یو شکل) از مدل های جدید و پرطرفدار به شکل U انگلیسی است. برخلاف مبل ال این مدل از مبلمان که به شکل U چیده می‌شود برای خانه‌های بزرگ و شلوغ تعبیه شده است. شکل این مدل به گونه ای است که به فضای زیادی برای چیده‌شدن و جلوه دادن نیاز دارد، پس حتما قبل از خرید مبل U شکل باید به این نکات توجه کنید. مبلمان U شکل بدنه‌ای چوبی، مستحکم و فوق‌العاده با دوام دارند.
تعداد بالای نشیمن این مدل با طراحی خاصی که دارد، بهترین انتخاب برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. مبل U با وجود شیک و مدرن بودن بسیار راحت و پر تنوع است.

مبل ال چند قطعه

مبل ال چند قطعه، از چندین بخش مختلف و جداگانه تشکیل شده است برخلاف برخی از مبلمان مدل ال، چیدمان هر قطعه از آنها به صورت مستقل امکان پذیر است.
مبل های چند قطعه نیاز به فضای خاصی ندارند و در فضاهای مختلف بزرگ و کوچک قابل چیدن‌ هستند.
در ضمن به دلیل سبک بودن هر قطعه به راحتی می توانید آنها را جابه‌جا کنید.

مبل ال چند قطعه

ال با پاف متحرک

مدل ال پاف متحرک از جمله مبلمانی است که به دلیل جابجایی پاف به دو صورت، سمت راست و چپ طرفداران خاص خود را دارد. این نمونه از مبل ال با وجود یک تکیه‌گاه قابل جابجایی همراه با پاف متحرک را می‌توان به عنوان تخت خواب نیز استفاده کرد.

ال باکس‌دار

مبل ال باکس دار برای مواقعی پیشنهاد می شود که بتوان از آنها برای پذیرایی از مهمان نیز استفاده کرد باکس یا شلف های مخصوص این مدل به صورت جداگانه همراه با سرویس مبلمان ال خریداری می‌شود.
البته با قراردادن شیشه بر روی باکس می‌توان از آن به جای میز هم بهره برد.

ال رنگی

ال رنگی برای ست کردن دکوراسیون منزل با سایر وسایل انتخاب می‌شود. درواقع مبلمان ال رنگی را برحسب سلیقه و رنگ‌بندی سایر اقلام دکوراسیون منزل تولید می کنند. این مدل، برای دکوراسیون‌ مدرن در نظر گرفته می شود که با رنگ‌های خنثی و کوسن‌های بزرگ با رنگ‌های گرم، ترکیب می شوند.
همچنین این قابلیت در این مدل هست که با انتخاب رنگ های روشن به بزرگ‌تر شدن فضای اتاق نشیمن ‌های کوچک کمک می‌کند.

مبل ال رنگی

نکات قابل توجه در خرید مبل ال

  • مبل ال باید متناسب با اندازه محیط باشد.
  • انتخاب رنگ هماهنگ با دکوراسیون محل استفاده، برای مبل های ال مهم است.
  • حتما به کنترل کیفیت مبلمان ال دقت کنید.
  • پارچه مبلمان راحتی ال باید به راحتی تمیز شود.

برخی از معایب مبل ال

یکی از معایب مبل ال عدم انعطاف پذیری آن است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما” در حال تغییر چیدمان بوده و دوست دارید نوع قرارگیری مبلها را خودتان مشخص کنید، این نوع مبل مناسب منرل شما نمی باشد.

اگر از مبل ال در منزل استفاده می کنید باید بخاطر داشته باشید این مدل مبل برای گفتگوهای دوستانه و خانوادگی، همچنین برای میزبانی میهمانی های رسمی مناسب نمی باشد، چون افراد روبروی هم قرار نمی گیرند.

اگر منرل شما بزرگ است، استفاده ار این نوع مبل فضای خانه را خالی نشان می دهد و نمی توانید بعنوان مبلمان اصلی آن را درنظر بگیرید.

ضمن اینکه برای پر کردن فضای خالی منزل به سختی می توانید با استفاده از میزهای عسلی و گلدان این نقیصه را برطرف کنید.

نتیجه گیری

برای خرید مبل ال بهتر است به کلاف مبل توجه بیشتری داشته باشید، تا از بهترین متریال و با کیفیت ترین چوب باشد. نوع و رنگ پارچه را نیز هماهنگ با دکوراسیون خود انتخاب کنید.
قیمت مبلمان ال براساس متریال به کاررفته در محصول، ابعاد و نوع پارچه متغیر است.
و در آخر بهتر است قبل از خرید به مساحت منزل و محل مورد نظر نیز توجه داشته باشید تا خریدی ایده‌آل را تجربه کنید.
چنانچه شما هم در زمان خرید مبلمان ال به موارد مهمی برخوردید و نکات دیگری برای خرید این محصول می دانید، به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته:
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *