6 ایده چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

6 ایده چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل‌های راحتی در پذیرایی‌های مستطیل نیازمند داشتن خلاقیت ذهنی و ایده‌پردازی با سبکی نوین است. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل را می‌تواند در قالب 6 ایده کاربردی مثل تقسیم‌بندی فضا به قسمت‌های کوچک، تعیین نقطه کانونی، قراردادن مبلمان به صورت ال، تعیین‌کردن محل قرارگیری تلویزیون، شروع چیدمان از مرکز پذیرایی و قراردادن مبلمان در روبروی یکدیگر توصیف کرد.
اگر بتوان این 6 ایده را به طور اصولی تحلیل و سپس اجرایی کرد، بدون تردید می‌توان شاهد یک چیدمان جذاب برای مبل‌های راحتی در پذیرایی مستطیل بود. به همین خاطر می‌خواهیم در زیر تمامی این ایده‌ها را به طور جامع تحلیل و تفسیر کنیم.

تقسیم بندی فضا به قسمت‌های کوچک

اولین ایده برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی این است که شما فضا را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به خصوص اگر منزل شما متراژ نسبتاً بالایی دارد، این ایده می‌تواند جلوه دکوراسیون را زیباتر از حد معمول نشان دهد.
برای مثال می‌توانید یک بخش از پذیرایی را جهت قرار دادن ست مبل راحتی و تلویزیون در نظر بگیرید و بخش دیگری از پذیرایی را به چیدن میز و صندلی ناهارخوری اختصاص دهید. تقسیم‌بندی فضا انرژی و حس خوب را در دکوراسیون شما بالا برده و باعث می‌شود که هنگام سرو غذا نیز راحت‌تر باشید.
همچنین بتوانید بدون جابه‌جایی مبلمان یا میز پذیرایی، روی میز ناهارخوری غذا را سرو کنید. با تقسیم‌بندی فضا امکان قراردادن کمدهای چوبی نیز فراهم می‌شود. در رابطه باید اشاره کنیم ما در دسته مصنوعات چوبی سایت خود یعنی هیلدا چوب طیف گسترده‌ای از کمد چوبی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف را عرضه می‌کنیم.

چیدمان مبل راحتی هفت نفره

برای خرید مبل ال لوییز کلیک کنید

تعیین نقطه کانونی

ایده بعدی برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی تعیین نقطه کانونی است. مشخص کردن نقطه کانونی پذیرایی یکی از بهترین ایده‌ها در چیدمان مبل راحتی محسوب می‌شود. نقطه کانونی می‌تواند در هر جای منزل قرار بگیرد. در صورتی که فضای پذیرایی شومینه دارد، می‌توانید دیوار شومینه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.
در غیر این صورت یک دیوار شاخص را انتخاب کنید و چیدمان پذیرایی را در جهت دیده شدن این دیوار انجام دهید تا این نقطه به عنوان مکان کانونی تعیین شود. معمولاً دیوار شاخص بهتر است که رنگ یا متریال متفاوت با سایر دیوارها داشته باشد.
برای مثال ایجاد تی‌وی وال یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای ایجاد نقطه کانونی در فضای پذیرایی است. ما در سایت فروشگاهی خود انواعی از مبل‌ها نظیر مبل راحتی مدرن و یا حتی مبل‌های کلاسیک را با بهترین کیفیت عرضه می‌کنیم‌.

قرار دادن مبلمان به صورت ال

در صورتی که پذیرایی شما متراژ زیادی ندارد و دوست دارید که چیدمان مبل راحتی در پذیرایی را با حداقل فضا به بهترین شکل انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم که چیدمان ال را تجربه کنید.
چیدمان ال از حداقل فضا استفاده کرده و محیط زیادی را اشغال نمی‌کند. برای اینکه جلوه چیدمان ال زیباتر باشد مبل را به دیوار نچسبانید. بهتر است که در قسمت پشت مبل یک کنسول، یک ردیف گلدان یا حتی یک قفسه کتاب قرار دهید تا فضای خانه شما لوکس‌تر و زیباتر به چشم بیاید.
برای قرار دادن مبلمان به صورت ال می‌توانید از همان ابتدا به سراغ خرید مبلمان ال بروید تا نیازی نباشد که هزینه بیشتری را جهت خرید مبلمان ۷ نفره متحمل شوید. در ضمن برای تهیه مبل ال تنها کافی است وارد بخش محصولات سایت فروشگاهی هیلدا چوب شده تا تنوع بالایی از مبل‌های ال را تماشاگر باشید.

تعیین کردن محل قرارگیری تلویزیون

حتماً قبل از شروع چیدمان مبل راحتی در پذیرایی محل قرار گرفتن تلویزیون را تعیین کنید. بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در پذیرایی باید بر اساس ابعاد فضا و نوع چیدمان باشد. تلویزیون باید در یک مکان کم تردد قرار بگیرد تا افراد هنگام مشاهده تلویزیون با چالش مواجه نشوند.
برای مثال قرار دادن تلویزیون کنار درب ورودی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به طور کلی تلویزیون نباید در قسمت‌های پر رفت و آمد و شلوغ خانه نصب شود.
در صورتی که متراژ منزل شما چندان بالا نیست، می‌توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید.
امروزه نصب تلویزیون با تی وی وال‌های جذاب جلوه مدرن به منزل شما بخشیده و در عین حال فضای کمتری از محیط را اشغال می‌کند. زیرا دیگر نیازی نیست که یک قسمت از منزل را برای میز تلویزیون اختصاص دهید. در ضمن این کار در چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

شروع چیدمان از مرکز پذیرایی

چیدمان از مرکز فضای پذیرایی ایده خوبی است که می‌تواند جذاب باشد. قرار دادن قفسه و کمد در دیوارهای جانبی به مرتب نشان دادن فضا کمک کرده و می‌توانید حتی یک دیوار در انتهای پذیرایی را آینه کاری کنید تا فضا بزرگ و پرنور به نظر بیاید. استفاده از گل و گیاه در این قسمت نیز توصیه می‌شود. جهت چیدمان مبل راحتی در پذیرایی نیز می‌توانید فضای مرکز منزل را انتخاب کنید.

قرار دادن مبلمان در روبروی هم

یکی از اقدامات دیدنی در راستای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی قرار دادن مبلمان روبروی یکدیگر است. به این ترتیب هم مبلمان به صورت قرینه و مرتب چیده شده و هم یک راهرو برای تردد افراد در فضای پذیرایی ایجاد می‌شود.

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی بزرگ

برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی بزرگ با محدودیت زیادی مواجه نمی‌شوید. زیرا متراژ پذیرایی به اندازه کافی بالا است که این مسئله دست شما را برای چیدمان راحت‌تر باز می‌کند. در همین راستا می‌توانید فضای پذیرایی را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا یک بخش مخصوص تی وی روم، بخش دیگر مخصوص پذیرایی و بخش دیگر مخصوص غذاخوری باشد.
استفاده از فرش‌های متعدد نیز در پذیرایی بزرگ توصیه می‌شود. زیرا فرش‌ها یک وسیله برای فضاسازی مناسب و جدا کردن بخش‌های مختلف پذیرایی از هم محسوب می‌شوند.
برای اینکه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی بزرگ بهتر انجام شود، حتماً جلوه عمق ایجاد کنید. جهت ایجاد جلوه عمق و ایجاد تفاوت در فضا حتماً مبل‌های بزرگ‌تر را در سمت‌های عرضی پذیرایی قرار داده و مبل‌های کوچک‌تر یا صندلی‌ها در قسمت‌های طولی قرار دهید.
در این میان، استفاده از میز پذیرایی و میز عسلی می‌تواند فضا را گرم و دوستانه کند. در کنار تمام این موارد، به هیچ عنوان از نورپردازی غافل نشوید. کمک گرفتن از چراغ‌های ایستاده، لوستر و نورهای روشن می‌تواند فضا را گرم‌تر از حد معمول نشان دهد که برای مهمانی‌های دوستانه گزینه عالی محسوب می‌شود.
در کنار رعایت تمام این موارد استفاده از گل و گیاه در فضای پذیرایی محیط را آرام می‌کند و جلوه طبیعی و تازه به فضا می‌بخشد. در صورتی که چیدمان مبل راحتی در پذیرایی بزرگ را انجام می‌دهید، می‌توانید بین مبلمان تک نفره از گل‌ها و گیاهان استفاده کنید.
البته کنج منزل نیز برای قرار دادن گل یک گزینه خوب است. به هیچ عنوان در پذیرایی بزرگ اشیا بی‌نظم و پراکنده قرار ندهید لوازم دکوراتیو سایز بزرگ فضا را ناهماهنگ و بدون تعادل می‌کنند.

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی کوچک

با توجه به اینکه امروزه متراژ اکثر خانه‌ها نسبتاً کوچک است، اصول چیدمان مبل راحتی در فضای پذیرایی کوچک نیز از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود. مبلمان به علت ابعاد زیادی که دارند فضای زیادی را نیز اشغال می‌کنند. از طرف دیگر چیدمان درست مبلمان می‌تواند فضای پذیرایی کوچک را بهتر جلوه دهد. به شرطی که اصول چیدمان را به طور کامل رعایت کنید.
اگر دارای منزلی با متراژ پایین هستید، حتماً به سراغ مبلمان راحتی با ابعاد جمع و جور بروید. به همین منظور مبل‌های مینیمال را به شما معرفی می‌کنیم. این مبل‌ها ابعاد کمتری دارند و در عین حال کاملاً زیبا و راحت هستند.
جهت انجام چیدمان در پذیرایی کوچک چیدمان به سبک ال یا قرینه توصیه می‌شود. هر کدام از این روش‌های چیدمان، زیبایی‌های ظاهری خاص خود را دارند و باعث می‌شوند که یک دیوار جداگانه برای قرار دادن تلویزیون اتخاذ شود.
انتخاب رنگ مبلمان نیز برای پذیرایی کوچک حائز اهمیت است و شما باید مبلمان با رنگ روشن را انتخاب کنید تا فضای منزلتان کوچک‌تر از همین که هست نشان داده نشود. برای مثال رنگ‌های کرم، صورتی روشن، نسکافه‌ای، طوسی روشن، آبی روشن، یاسی و… انتخاب‌های زیبایی به شمار می‌آیند.

خرید انواع مدل های مبلمان، میزناهار خوری، جلومبلی و عسلی
جهت دیدن محصولات بیشتر بر روی دکمه کلیک کنید.

استفاده از مبل‌های ترکیبی در پذیرایی

یکی از جذاب‌ ترین ایده‌هایی که برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی می‌توانید به سراغ آن بروید، استفاده از مبل‌های ترکیبی است. به خصوص اگر پذیرایی شما شکل مستطیل دارد، این ایده می‌تواند جالب توجه باشد.
جهت چیدمان مبل ترکیبی حتماً از مبلمان با رنگ‌ها و الگوهای متفاوت استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک مبل دونفره را با رنگ ملایم و مبل تک نفره را با رنگ نسبتاً تیره‌تر در مقایسه با مبل دونفره انتخاب کنید. البته دو رنگ منتخب حتماً باید مکمل یکدیگر باشند تا به فضا حس پویایی و تعادل ببخشند.

کلام پایانی

همانطور که در این محتوا اشاره کردیم چیدمان مبل‌های راحتی در پذیرایی مستطیل مستلزم داشتن ذهنی فعال و خلاق بوده که بتواند به خوبی ایده‌پردازی کند. در همین راستا 6 ایده کاربردی و رایج را عنوان و هر کدام را به طور اصولی تحلیل کرده تا شما بتوانید از آن‌ها بهره لازم و کافی را ببرید‌.
اگر همچنان در رابطه با چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل برای شما ابهامی وجود دارد، می‌توانید آن را برای ما به صورت کامنت به اشتراک گذاشته تا مشاوران ما در سایت هیلدا چوب پاسخگوی شما باشند.

امتیاز شما به این نوشته:
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *