چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره در پذیرایی مستطیل

مبل سلطنتی 9 نفره در پذیرایی مستطیل

مبل‌های سلطنتی جزو آن دسته از مبل‌های محبوب در بازار بوده که چیدمان اصولی آن‌ها کار هر کسی نیست. چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره مستلزم داشتن ایده‌های جذاب و استفاده از تکنیک‌های اصولی است.
اگر بخواهیم چند نکته کاربردی برای چیدمان این مبل را نام ببریم می‌بایست به طراحی چیدمان به کمک مبل میزبان، تفکیک فضا، در نظر داشتن فضای مناسب برای رفت و آمد، چیدمان در هم ریخته، در اولویت قراردادن مبل‌های سه نفره، عدم چیدمان خطی و چیدمان این مبل‌ها به صورت ال اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با هر یک از این ایده‌های خلاقانه در ادامه با ما همراه باشید.

ایده‌های جذاب برای چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مستطیل

برای چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره در پذیرایی مستطیل شکل می‌توانید از ایده‌های مختلف کمک بگیرید. هر کدام از این ایده‌ها متناسب با سلیقه، میزان متراژ خانه و نوع مبلمان هستند. به طور کلی مبلمان 9 نفره متشکل از یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و چهار مبل تک نفره هستند.
در طراحی چیدمان مبل سلطنتی در کنار یکدیگر، تعیین سبک داخلی، استفاده از رنگ‌های مناسب و هماهنگ و بهره‌گیری از الگوهای متناسب نقش مهمی در زیبایی چیدمان ایفا می‌کند. به همین علت آشنایی با ایده‌های متفاوت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. تعداد بالای مبل تک نفره در این سرویس از مبلمان باعث شده تا چیدمان مبلمان کمی پیچیده و سخت به نظر برسد.
اما در این محتوا ایده‌ها و نکات مهم برای چیدمان این تعداد از مبل را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید بدون چالش و محدودیت فرایند چیدمان را انجام دهید. قبل از بررسی این ایده‌ها باید اظهار کنیم بدون تردید یکی از سایت‌های معتبر که می‌تواند به شما در زمینه خرید مبل کمک زیادی کند سایت هیلدا چوب است.

چیدمان مبل سلطنتی 9نفره

چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره به صورت ال

اگر شکل پذیرایی مستطیل شما ال شکل بوده می‌توانید با فضای بیشتر چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره را انجام دهید. بهترین حالت چیدمان در چنین فضایی قرار دادن دو مبل تک نفره در دو طرف یک مبل سه نفره است. علاوه بر این می‌توانید یک مبلمان دو نفره را در کنار مبلمان سه نفره قرار دهید و دو مبل تک نفره را در دو طرف آن بگذارید.
این چیدمان فضای بازتر و حس آرامش بیشتری را در محیط ایجاد می‌کند. استفاده از میز کنسول نیز می‌تواند متناسب با سلیقه شما در چنین شرایطی مورد استفاده قرار بگیرد. برای تهیه این میزها فقط می‌بایست به دسته مصنوعات چوبی سایت ما وارد شوید.

عدم چیدمان خطی

شاید آسان‌ترین روش چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره چیدمان خطی باشد. اما یکی از ایده‌های جذاب و خلاقانه عدم انجام این نوع از چیدمان است. به طور کلی چیدمان خطی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چیدمان مبل در سالن پذیرایی به شمار می‌آید که امروزه به هیچ عنوان در دکوراسیون آن را توصیه نمی‌کنیم.
زیرا در چیدمان خطی همه مبل‌ها در کنار یکدیگر و به صورت منظم در گوشه دیوار قرار می‌گیرند و در اکثر مواقع وقتی که چیدمان این چنین انجام شود، هیچ یک از دو مبل‌ها روبروی یکدیگر قرار نخواهند گرفت.
همین مسئله باعث ایجاد مشکل در معاشرت مهمانان شده و فضای خانه را از حالت گرم و صمیمی دور می‌کند. به خصوص اگر پذیرایی مستطیل شما ابعاد زیادی دارد، این سبک چیدمان فاصله بالایی را بین هر کدام از مبل‌ها ایجاد می‌کند که این مسئله نیز به خودی خود یک عیب بزرگ در دکوراسیون محسوب می‌شود.

چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک

مبل سه نفره را در اولویت قرار دهید!

در چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره بهتر است که مبل سه نفره را در اولویت قرار دهید. کاناپه سه نفره بزرگترین کاناپه‌ای است که در ست مبل 9 نفره وجود دارد. پس در صورتی که فضای محدود برای چیدمان مبل 9 نفره دارید، ابتدا فضایی که مبل سه نفره باید در آن قرار بگیرد را در اولویت قرار داده و مشخص کنید.
محل قرار گرفتن مبل سه نفره بسیار حائز اهمیت است. زیرا باید مبل‌های تک نفره و مبل دو نفره را با نظم مناسب در کنار مبل سه نفره قرار دهید. با رعایت این نکته پس از اتمام چیدمان می‌توانید از تصویر به دست آمده لذت ببرید.
زیرا مبل سه نفره در مرکز قرار می‌گیرد و مابقی مبل‌ها در کنار آن قرار دارند که این مسئله به خودی خود زیبایی آفرین است. این سبک از چیدمان برای مبل کلاسیک نیز می‌تواند جوابگو باشد.

چیدمان به هم ریخته!

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما یکی از ایده‌هایی که می‌توانید در چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره به سراغ آن بروید، چیدمان به هم ریخته مبلمان است. به این صورت که سعی کنید مبلمان 9 نفره خود را به شکل متغیر بچینید.
همیشه داشتن نظم یا تقارن در دکوراسیون اولویت نبوده و اگر نسبت به قرینه و نظم وسواس ندارید، قطعاً این ایده می‌تواند برای شما جذاب باشد. بدین ترتیب شما مبلمان خود را در هر قسمت از منزل که فضای خالی دارد قرار می‌دهید.
برای مثال اگر امکانش بود یک مبل دو نفره و سه نفره و دو مبل تک نفره را در مرکز سالن پذیرایی قرار داده و در صورتی که جایی برای دو مبل تک نفره بعدی وجود نداشت، می‌توانید آن دو مبل را در گوشه‌های مختلف پذیرایی که فضای خالی دارد بگذارید.

در نظر داشتن فضای مناسب برای رفت و آمد

حتماً برای چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره به ایجاد یک فضای خاص برای رفت و آمد دقت کنید. زیرا رفت و آمد در سالن پذیرایی اولویت است. از آنجایی که تعداد مبلمان 9 نفره زیاد است، باید چیدمان را به گونه‌ای انجام دهید که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.
حتماً یک یا دو مسیر برای عبور و مرور افراد در نظر داشته باشید. در صورتی که طی چیدمان از جلو مبلی استفاده می‌کنید، سعی کنید میز را در بین دست و پا قرار ندهید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی

تفکیک فضا

در چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره خوب است که به تفکیک فضا نیز فکر کنید. از آنجایی که تعداد مبلمان در این سرویس بالا است، می‌توانید مبل‌های دو نفره و سه نفره را در یک بخش از پذیرایی مستطیل شکل قرار داده و مبل‌های تک نفره را روی یک فرش دیگر و در یک بخش دیگر از محیط پذیرایی قرار دهید.
بدین ترتیب این مبل‌ها می‌توانند رنگ متفاوت از یکدیگر نیز داشته باشند و یا می توانید از یک ست مبلمان دیگر در سبک های راحتی و ال استفاده کنید. با این چیدمان تفکیک فضا ایجاد می‌شود و فضای بزرگ منزل شما با تعداد مبلمان مشخص به بهترین شکل پر خواهد شد. تفکیک فضا برای خانه‌هایی که تی وی وال یا اتاق نشیمن جداگانه دارند، یک ایده مناسب به شمار می‌آید که در زمان مهمانی و دورهمی‌های دوستانه کاربردی است.

طراحی چیدمان با کمک مبل میزبان

یکی دیگر از ایده‌های چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره طراحی چیدمان با کمک مبل میزبان است. به این صورت که در برخی از ست‌های مبلمان خانگی دو عدد از مبل‌ها به صورت صندلی برای میزبان در نظر گرفته می‌شود که معمولاً این مبل‌ها بدون دسته هستند یا ظاهر نسبتا متفاوت‌تری با دیگر مبل‌های سلطنتی دارند.
طی طراحی‌ها و چیدمان‌های متداول صندلی مبل میزبان در قسمت پایینی فضایی که برای چیدمان در نظر گرفته شده قرار داده می‌شود. در چیدمان مبل سلطنتی این یک رسم رایج برای احترام به مهمان است که بخش‌های راحت‌تر و به اصطلاح بالای سالن برای مهمان بوده و بخش‌های پایین برای میزبان است. در چیدمان مبل‌های میزبان بهتر است که این دو صندلی میزبان یا مبل میزبان را روبروی مبل‌های دیگر بگذارید.

خرید انواع مدل های مبلمان، میزناهار خوری، جلومبلی و عسلی
جهت دیدن محصولات بیشتر بر روی دکمه کلیک کنید.

تفاوت چیدمان مبل 9 نفره مدرن و سلطنتی

در چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره خوب است که با تفاوت مبل 9 نفره مدرن و کلاسیک آشنا شوید. در فضای دکوراسیون داخلی مدرن همیشه نظم اولویت دارد و مبلمان راحتی مدرن و مینیمال باید به صورت منظم کنار یکدیگر چیده شوند. اما این موضوع برای مبلمان کلاسیک و سلطنتی صدق نمی‌کند و شما می‌توانید طی این چیدمان پیچیدگی را به نظم ارجحیت دهید.
در دکوراسیون کلاسیک، چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره بدون هیچ قاعده‌ای انجام می‌شود. شما می‌توانید مبل سه نفره را جلوی تلویزیون قرار داده و دیگر مبل‌ها را در کنار آن یا در بخش‌های مختلف دیگر منزل بگذارید.
در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل با متراژ بالا بهتر است که از مبلمان سلطنتی 9 نفره استفاده کنید. زیرا دارای فضای کافی برای چیدن مبل با فاصله از یکدیگر هستید و می‌توانید فضای خالی بین مبلمان را با میز عسلی، گلدان، آباژور و… پر کنید.

کلام پایانی

چیدمان مبل‌های سلطنتی کار کمی دشواری بوده و برای این کار می‌بایست به یک سری نکات ریز و درشت توجه کرد. بدون تردید یکی از مهم‌ترین نکات، توجه به ایده‌هایی بوده که در این محتوا به تک‌تک آن‌ها اشاره کرده و چگونگی عملی کردن آن‌ها را توضیح دادیم.
در حین اجرای این ایده‌ها ممکن است با برخی چالش‌ها در جهت چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره مواجه شوید. برای اینکه بتوانید به خوبی آن‌ها را پشت سر بگذارید می‌توانید سوالات و نکات مدنظر خود را برای ما در انتهای این محتوا کامنت کرده تا مشاوران ما در سایت معتبر هیلدا چوب به طور اصولی پاسخگوی شما باشند.

امتیاز شما به این نوشته:
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *