راه های تشخیص چوب مبل + نکات طلایی

های تشخیص چوب مبل نکات طلایی

انتخاب یک مبل چوبی باکیفیت مستلزم شناخت و تشخیص چوب به کار رفته در ساخت آن است. تشخیص چوب مبل روش‌های مختلفی داشته که مهم‌ترین آن‌ها شناخت ویژگی‌های رایج‌ترین چوب‌ها در ساخت مبل است. با شناخت ویژگی‌های هر کدام از چوب‌های رایج در ساخت مبل می‌توانید به راحتی چوب استفاده شده در هر مبل را پس از بررسی آن تشخیص دهید.
بدون تردید کیفیت، زیبایی و طول عمر مبل‌ها تا حد زیادی به چوب موجود در ترکیب آن‌ها بستگی دارد. از این رو برای اینکه بتوانید به راحتی چوب استفاده شده در هر مبل را تشخیص دهید در ادامه به انواع روش‌های موجود برای این کار پرداخته و روش‌ اصلی آن را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

انواع چوب مبل

با روش‌های تشخیص چوب مبل آشنا شویم!

مبلمان از مهم‌ترین تجهیزات منزل به شمار می‌آیند که نوع چوب به کار رفته در تولید آن‌ها تأثیر زیادی در مقاومت و طول عمر بالای مبل دارد. ممکن است که همه افراد توانایی خرید یا تعویض مبل به صورت سالانه را نداشته باشند به همین منظور انتخاب یک مبل با کیفیت با چوب مقاوم و با دوام باعث می‌شود که تا سال‌های سال از تعویض یا خرید مبل جدید بی‌نیاز شوید.
در همین راستا راه‌ های تشخیص چوب مبل کمک می‌کند که بتوانید بهتر چوب‌های با کیفیت و با دوام را بشناسید و مبلمان با چوب خوب را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه روش‌های تشخیص و بهترین چوب‌هایی که می‌توانید برای مبلمان انتخاب کنید را به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم. البته قبل از آن توصیه می‌کنیم برای خرید میز تلویزیون و یا سایر دکوراسیون چوبی منزل از بخش محصولات سایت هیلدا چوب دیدن کنید.

تشخیص چوب راش در مبلمان

اولین تشخیص چوب مبل به چوب راش تعلق می‌گیرد. این چوب رنگ مایل به قرمز داشته که کاربرد آن بیشتر در مبلمان کلاسیک است. چوب راش به علت بافت بسیار محکمی که دارد، به زیبایی قابلیت پرداخت، منبت و رنگ کاری داشته و برای مبلمان سلطنتی و کلاسیک یک انتخاب عالی به شمار می‌آید.
برای اینکه بتوانید چوب راش اصل را تشخیص دهید، بهتر است که سطح چوب را لمس کرده در صورتی که چوب حالت زبر و خشن داشته باشد، در لیست چوب‌های سخت قرار می‌گیرد. دقت به رنگ چوب نیز برای تشخیص مبلمان راش بسیار حائز اهمیت است. زیرا رنگ چوب راش به قرمزی می‌زند.
در صورتی که چوب راش خیس نباشد به راحتی از دیگر چوب‌ها تشخیص داده می‌شود. زیرا وزن سبک‌تری داشته و جابه‌جایی آن آسان است‌. خرید مبل نئوکلاسیک و یا سایر مبل‌های دیگر نیازمند مراجعه به سایت‌های معتبری همچون هیلدا چوب است.

تشخیص چوب گردو در مبلمان

از دیگر چوب‌های کاربردی برای تولید مبلمان چوب گردو است. برای اینکه تشخیص چوب مبل گردو را به راحتی انجام دهید، باید با ویژگی‌های این چوب آشنا شوید. چوب گردو جزو گران‌ترین چوب‌ها در مبلمان به حساب می‌آید که معمولاً برای مبلمانی که منبت کاری در آن‌ها با دست انجام می‌شود، کاربرد زیادی دارد.
هر چقدر که میزان منبت کاری افزایش پیدا کند، قیمت مبلمان نیز بیشتر خواهد شد.
اگر به دنبال مبل برای خانه‌های کوچک و یا بزرگ با قیمت مناسب هستید، مشاهده محصولات سایت‌ فروشگاهی ما می‌توانید کمک زیادی به شما کند. رنگ چوب گردو جوان و تازه سفید است. هر چقدر که از سن چوب گردو بگذرد، به سمت قهوه‌ای و مشکی نزدیک می‌شود.
البته سن بالای چوب گردو، کیفیت و قیمت آن را نیز افزایش می‌دهد. به طور کلی این چوب استحکام بسیار زیادی داشته و برای انواع مبلمان سلطنتی، چستر، راحتی، ال و… مناسب است. از طرف دیگر قابلیت ست شدن چوب گردو با پارچه‌های مختلف آسان بوده که این موضوع از مزایای آن به شمار می‌آید که به راحتی می‌توانید مبلمان با چوب گردو را در دکوراسیون خود جای دهید.
تشخیص چوب گردو در مبلمان شاید کار ساده‌ای نباشد. اما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه راحت‌تر این کار را انجام دهید، حتماً به طرح چوب دقت کنید معمولاً چوب گردو دانه دانه و با خطوط مواج شناخته می‌شود. علاوه بر این چوب درخت گردو دارای لکه‌های تیره روی ساختار خود نیز هست که می‌توانید با این نشانه‌ها اصل یا فیک بودن چوب گردو را در مبلمان تشخیص دهید.

راحتی مدل ویرا 1

برای خرید مبل راحتی ویرا کلیک کنید

تشخیص چوب روس در مبلمان

یکی از کاربردی‌ترین چوب‌هایی که با کمک آن ساخت مبلمان را انجام می‌دهند، چوب روس می‌باشد که یک گزینه عالی به شمار می‌آید. به خصوص چوب نراد که یکی از انواع چوب روس بسیار مرغوب بوده و به علت مقاومت بالا، در صنعت مبلمان کاربرد زیادی دارد. به طوری که در برابر ضربه‌های مختلف، گذر زمان، مواجهه با رطوبت و… هیچ آسیبی نمی‌بیند.
رنگ این چوب روشن با رگه‌های قهوه‌ای مایل به قرمز است. سطح نراد به هیچ عنوان یک دست نیست و پوسته چوب سطح نرم و رنگی روشن‌تر دارد. رنگ پذیری این چوب چندان خوب نبوده و معمولاً با رنگ طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به منظور افزایش طول عمر چوب نراد می‌توان آن را با روغن جلا یا سایر رنگ‌های شفاف براق کرد.
وزن سبک چوب نراد از ویژگی‌های مهمی است که کمک می‌کند بهتر آن را تشخیص دهید. معمولاً برای تولید انواع مبلمان راحتی و ال از چوب‌های روسی به ویژه چوب نراد استفاده می‌شود. برای تهیه مبل مشهد تنها کافی است از طریق سایت فروشگاهی ما اقدام کرده و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تشخیص چوب بلوط در مبلمان

چوب بلوط جزو چوب‌های کاربردی در نجاری به شمار می‌آید که علاوه بر ساخت مبل، برای ساخت و تولید سایر لوازم چوبی نیز به سراغ آن می‌روند. برای تشخیص چوب مبل بلوط باید به نکات مهمی دقت داشته باشید. زیرا بلوط‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما به طور کلی هر کدام از انواع چوب بلوط دارای الگوها و رگه‌های خاص روی سطح خود هستند که این مسئله تشخیص آن‌ها را آسان کرده است.
چوب‌های بلوط با رگه‌های شگفت انگیز و متفاوت می‌توانند جلوه زیبای مبلمان شما را بیشتر کنند. تنوع بالا در چوب بلوط باعث شده تا هر فرد با هر نوع سلیقه‌ای که باشد بتواند مناسب‌ترین رنگ از این چوب را برای مبلمان خود در نظر بگیرد.

تشخیص چوب توسکا در مبلمان

اگر قصد تشخیص چوب مبل را دارید و دوست دارید که چوب توسکا را برای مبلمان انتخاب کنید، باید با ویژگی‌ها و مشخصات این چوب به طور کامل آشنا شوید. چوب توسکا دارای رنگ منحصر به فرد است. درخت توسکا در ابتدا رنگ ملایم و کرم دارد اما وقتی که چوب آن بریده می‌شود، رگه‌های رنگ قرمز به آن افزوده شده و جلوة آن بسیار زیبا و دیدنی می‌شود.
دارا بودن طیف رنگی متنوع از مزیت‌های مهم چوب توسکا است که همین موضوع به شمار طرفداران این چوب در مبلمان افزوده است. علاوه بر قرمز، رگه‌های صورتی و رنگ کرم، رنگ چوب درخت توسکا ممکن است باز هم تغییر کند که این موضوع بستگی به محیط رشد آن دارد. توسکای ایرانی معمولاً تیره‌تر از توسکاهای دیگر بوده و به راحتی امکان تشخیص طیف قرمز و صورتی در آن وجود دارد.

های تشخیص چوب مبل 1

چگونه در تشخیص چوب مبل موفق عمل کنیم؟

برای اینکه فرآیند تشخیص چوب مبل را با موفقیت انجام دهید، باید توانایی و تجربه کافی در زمینه شناسایی چوب داشته باشید. شناخت انواع چوب‌های مورد استفاده در روند ساخت مبلمان می‌تواند کمک کننده باشد.
زیرا در صورت آشنایی با ویژگی‌های منحصر به فرد هر چوب، تشخیص نوع چوب مبل آسان‌تر می‌شود. نکات بعدی که برای تشخیص بهتر چوب مبل باید در نظر داشته باشید را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

  • مطمئن شوید چوب به کار رفته شده کاملاً واقعی و اورجینال است. زیرا گاهی اوقات ممکن است که از کامپوزیت و قطعات پلاستیکی با طرح چوب استفاده شود که این موضوع شما را به اشتباه می‌اندازد.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه کنید دیدن رگه‌های رنگی مختلف در چوب‌ها است. چوب‌های تولید شده ام‌دی‌اف و… دارای رگه‌های طبیعی نیستند اما چوب‌های گرفته شده از طبیعت مانند: گردو، توسکا، بلوط و… همه دارای رگه طبیعی هستند که امکان تشخیص آن‌ها را آسان می‌کند.
  • حتماً به رنگ چوب دقت کنید تا بهتر فرایند تشخیص چوب مبل را انجام دهید. زیرا هر کدام از چوب‌های مبل رنگ خاص خود را دارند.
  • اگر امکان سمباده زدن سطح چوب برای شما وجود دارد، حتماً این کار را انجام دهید. با انجام این کار رنگ خام و طبیعی چوب برایتان نمایان شده تا امکان تشخیص بهتر نوع چوب مبلمان برای شما وجود داشته باشد.
  • به بافت باز و منافذ چوب دقت کنید. چوب‌های نرم به طور کلی صاف و بدون تو رفتگی هستند. اما چوب‌های سخت منافذ و بافت‌های باز دارند. برای مثال چوب بلوط دارای این منافذ روی سطح خود است.
Original price was: 7,000,000 تومان.Current price is: 6,700,000 تومان.

میز جلو مبلی و عسلی مدل JS004

Original price was: 25,200,000 تومان.Current price is: 23,100,000 تومان.

میز ناهار خوری مدل لاوین

Original price was: 63,500,000 تومان.Current price is: 58,400,000 تومان.

مبل راحتی مدل شاهان

Original price was: 34,400,000 تومان.Current price is: 31,600,000 تومان.

میز ناهار خوری مدل ویرا

خرید انواع مدل های مبلمان، میزناهار خوری، جلومبلی و عسلی
جهت دیدن محصولات بیشتر بر روی دکمه کلیک کنید.

کلام پایا‌‌نی

در انتها باید عنوان کرد که روش‌های مختلفی برای تشخیص انواع چوب‌های استفاده شده در ترکیب مبل‌ها وجود دارد. البته جدا از روش‌هایی که در این محتوا به آن‌ها اشاره کردیم، نکاتی که در انتها نیز بیان کردیم می‌تواند تأثیر زیادی در تشخیص بهترین چوب داشته باشد.
بر همین اساس شما می‌توانید با مطالعه دقیق و کامل این محتوا به بهترین شکل ممکن تشخیص چوب مبل را در سریع‌ترین زمان انجام داده و انتخاب ایده‌آلی داشته باشید. اگر تا اینجا نیز دچار برخی ابهامات هستید می‌توانید سؤالات خود را در انتهای این محتوا با ما به اشتراک گذاشته تا مشاوران ما در فروشگاه هیلدا چوب به بهترین شکل پاسخگوی شما باشند.

امتیاز شما به این نوشته:
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *