خرید مبل استاندارد

1 1 4


مبل چه اندازه ای باید باشد؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید واقعا چقدر فضای دارید. برای انجام این کار، نقطه ای را که می خواهید مبل خود را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. این به شما منطقه ای می دهد که می توانید مبل خود را انتخاب کنید – در این مورد عملکردهای فیلتر در صفحه نمای کلی دسته ما بسیار مفید خواهد بود. بنابراین می توانید به سادگی تمام کاناپه ها را تا یک عرض مشخص نمایش دهید. اگر قبلاً مدلی را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا در اتاق شما مناسب است یا خیر، می‌توانید با قرار دادن جعبه‌های مقوایی یا پتوهایی با ابعاد مشخص روی زمین، از تأثیر فضایی آن ایده بگیرید. بررسی کنید که آیا می توانید به راحتی از کنار آن عبور کنید و آیا در مکان برنامه ریزی شده هیچ دری یا درب مبلمان وجود ندارد.

2 2 4


عرض صندلی

عرض صندلی به عرض صندلی اشاره دارد، اساساً چیزی که با کم کردن تکیه گاه ها از کل عرض مبل باقی می ماند. برای نشستن راحت، عرض 52 تا 60 سانتی متر برای یک نفر در نظر گرفته می شود.

عمق صندلی

عمق صندلی برای راحتی مهم است. در حالت ایده آل، باید به گونه ای باشد که بتوانید به عقب خم کنید و پاهای خود را در زاویه قائم قرار دهید. به طور کلاسیک، مقداری بین 52 تا 55 سانتی متر پیدا می شود. هرچه صندلی کمتر باشد، معمولاً عمق صندلی کمتر است. مبل های بزرگ معمولاً عمق صندلی به میزان قابل توجهی بیشتر است. بنابراین لزوماً برای نشستن به صورت عمودی، تکیه دادن به عقب، در نظر گرفته نشده اند، بلکه برای دراز کشیدن، نشستن به صورت چهارپایی یا با پاهای کشیده (به طور خلاصه: به دور و بر خود خمیدن) در نظر گرفته شده اند. به همین دلیل است که آنها بسیار راحت تلقی می شوند.


ارتفاع صندلی مناسب برای مبل


برای ارتفاع صندلی، مقدار متوسط ​​45 سانتی متر تعیین شده است، محدوده معمول 40 تا 50 سانتی متر است. در دهه‌های 50 و 60، نشستن نسبتاً پایین رایج بود، بنابراین مبل‌های رترو اغلب صندلی‌های پایین‌تری را انتخاب می‌کنند. به طور کلی، برای افراد قد بلندتر بهتر است ارتفاع صندلی نسبتاً بالا را انتخاب کنند. همچنین اگر صندلی بالاتر باشد برای افراد مسن راحت تر است زیرا آنها می توانند راحت تر بلند شوند. اساساً همه چیز به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

5 5 2


ارتفاع پشت مبل

از اولین برداشت می توانید متوجه شوید که طراحی مبل نسبتاً بلند است یا پایین. اگر ارتفاع صندلی را از ارتفاع کل مبل کم کنید، ارتفاع تکیه گاه به دست می آید. در اینجا بستگی به این دارد که شما ترجیح می دهید استراحت کنید: اگر می خواهید کاملاً آرام در کوسن ها فرو بروید، ارتفاع پشتی باید حدود 45 سانتی متر باشد. اگر بیشتر در حالت نشسته ایستاده یا بیشتر در حالت درازکش نیمه دراز کشیده هستید، یک تکیه گاه پایینی این کار را انجام می دهد. شما با یک مدل با کوسن های متحرک پشتی انعطاف پذیر هستید که می توانید آن را به دلخواه خود قرار دهید. هنوز سایر کاناپه‌ها دارای پشت سری مخصوص به خود هستند که مانند صندلی ماشین به سر تکیه می‌کنند. امکانات زیادی وجود دارد، در درجه اول به نیازهای راحتی شخصی شما بستگی دارد.

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *